تحریم مصر بخاطر خریدن جنگنده های روسی

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم مصر بخاطر خریدن جنگنده های روسی
تحریم مصر بخاطر خریدن جنگنده های روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
كلارک كوپر دستیار وزیر امور خارجه آمریكا در امور سیاسی، در نمایشگاه بین المللی فضایی هوایی 2019 دبی گفت: خرید جنگنده های روسی توسط مصر، قاهره را در معرض خطر تحریم های ایالات متحده قرار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته نماینده وزارت امور خارجه امریکا، دستیابی مصر به جنگنده های روسی، همچنین احتمال خرید بیشتر تجهیزات امریکایی توسط مصر را با تردید مواجه خواهد کرد. علاوه بر این، کوپر گفت که واشنگتن هنگام انعقاد قرارداد با روسیه، خطرات را به قاهره اطلاع داده است.
پیش از این وال استریت ژورنال گزارش داده بود كه پنتاگون و وزارت امور خارجه در نامه ای مشترک به مقامات مصر نسبت به خرید احتمالی جنگنده روسی Su-35 روسیه در رابطه با اقدامات محدود كننده هشدار دادند.

براساس این انتشار، روسای امور خارجه و ارتش آمریكا مایک پومپئو و مارک اسپر از همكاران مصری خود خواستند كه توافقنامه Su-35 را فسخ كنند.

سناتور الکسی کندراتایف با اظهارنظر درباره این اطلاعات پیشتر واشنگتن را به نقض قوانین بین المللی تجارت اسلحه متهم کرد. وی در توضیح RIA Novosti خاطرنشان کرد: در یک بازار بسیار رقابتی در بسیاری از مناطق، آمریکایی ها در تلاشند تا به طور جدی با اعمال تحریم ها فشار را اعمال کنند. نماینده پارلمان روسیه آندری کراسوف به نوبه خود خاطرنشان كرد كه چنین اقداماتی در درجه اول علیه كشورهایی انجام می شود كه سیاست خارجی مستقلی نسبت به آمریکا دارند.

اطلاعاتی مبنی بر اینکه روسیه و مصر قراردادی را برای تهیه جنگنده های Su-35 به قاهره امضا کردند، در ماه آوریل در روزنامه کومرسانت ظاهر شد، اما به طور رسمی تأیید نشد. به گفته منابع این انتشار، توافق نامه مربوطه، که دلالت بر عرضه "بیش از بیست ماشین" و سلاح های دفاعی هوایی به ارزش حدود دو میلیارد دلار دارد، در پایان سال 2018 وارد عمل شد و روند تحویل از اوایل سالهای 2020-2021 می تواند آغاز شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала