ناتو فقط "سایه خود" است

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو فقط "سایه خود" است
ناتو فقط سایه خود است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یورگن تریتین، نماینده پارلمان آلمان اعلام کرد ناتو دچار "بحران هویت و هدف" بوده و در 70 ـ مین سال موجودیت خود فقط "سایه خود" است.

به گزارش اسپوتنیک،  یورگن تریتین این مطلب را در مقاله خود برای مجله اشپیگل نوشته است.

به گفته این نماینده پارلمان آلمان از طرف حزب سبزها ، ناتو را می توان همچون کاری که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان انجام می دهد، بزک کرد اما در واقع این اتحادیه نظامی دارد تمامیت خود را از دست می دهد و از جمله صحبت بر سر خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد است.

یورگن تریتین موافقت خود با اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را اعلام می کند که از مرگ مغزی ناتو سخن گفته است. وی می گوید از جمله خروج واشنگتن از توافق هسته ای برجام و اتخاذ موضع سخت گیرانه نسبت به تهران بدون مشورت با متحدان اروپایی خود حاکی از این امر است.

سیاستمدار آلمانی با عصبانیت می نویسد:" این چه اتحادی است که قویترین عضو آن از لحاظ اقتصادی، خودروهای سواری ساخت  آلمان، دومین عضو قدرتمند را خطری برای امنیت ملی خود می داند".

به عقیده یورگن تریتین واقعیت اینست که ناتو به خاطر منافع کاملاً گوناگون اعضایش نمی تواند امنیت را تأمین کند. به عقیده وی عملیات جنگی ترکیه در سوریه منافع امنیت اروپا را بطور مستقیم تهدید کرده و می تواند به موفقیت های حاصله در نبرد با داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه)  لطمه وارد سازد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала