جنگ در سوریه به پایان نرسیده است

© AP Photo / SANA بشار اسد
 بشار اسد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسد:فعالیت کمیته قانون اساسی نمی‌تواند دلیلی برای پایان جنگ در سوریه باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سانا»، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام نمود که فعالیت کمیته قانون اساسی نمی‌تواند دلیلی برای پایان جنگ در سوریه باشد.

بشار اسد در جریان دیدار با هیئت نمایندگی مجلس ایران که در دمشق برگزار شد گفت:«مهمترین عنصر محور ضدتروریستی تعهد به اصول تغییرناپذیر است که به پیروزی بر جاه‌طلبان غرب و مزدوران و عوامل مرتبط با آنها کمک خواهد کرد.

نباید تصویر کرد که اقدامات کمیته قانون اساسی که در جهت شکلگیری قانون اساسی جدید کشور کار می‌کند، بتواند به جنگ در سوریه پایان بدهد. زیرا جنگ در سوریه نه به دلیل اختلاف دیدگاه‌ها و اختلافات مرتبط با قانون اساسی بروز کرده است. جنگ در سوریه به دلیل آنکه تروریسم به قتل و کشتار، ایجاد هراس و ترس و خرابکاری دست زده است شروع شد و فقط وقتی به پایان خواهد رسید که به ترور در کشور پایان داده شود».

اسد: روسیه، ایران و سوریه به همراه هم با تروریسم مبارزه می کنند - اسپوتنیک ایران
اسد: روسیه، ایران و سوریه به همراه هم با تروریسم مبارزه می کنند

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 20111 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала