سخنان بیهوده "کاندولیزا رایس" علیه ایران

© AP Photo / Ben Margotسخنان بیهوده "کاندولیزا رایس" علیه ایران
سخنان بیهوده کاندولیزا رایس علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک جالب ترین و عجیب ترین اقدامات و اظهارات "کاندولیزا رایس" درباره ایران را منتشر می کند.

اسپوتنیک - کاندولیزا رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا، شصت و پنجمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد. او شصت و ششمین وزیر امور خارجه آمریکا (26 ژانویه 2005 - 20 ژانویه 2009) و اولین زن سیاه پوست در تاریخ این کشور است که چنین مقام عالی دولتی را دریافت کرده است.

کاندولیزا رایس در دوران تصدی وزارت امور خارجه ایالات متحده، اظهارات تند و فصیح درباره سیاست های برخی از کشورهایی که نمی خواستند تحت دیکتاتوری آمریکا قرار داشته باشند، خود را متمایز کرد ؛ بیشتر اظهارات وی همراه با جنجال بود و ایران نیز همواره قربانی حملات مستقیم کلامی اندولیزا رایس قرار داشت.

به مناسبت سالگرد تولد کاندولیزا رایس، خبرگزاری اسپوتنیک جالب ترین و عجیب ترین اقدامات وی در رابطه با ایران را منتشر می کند.

کابوس نتانیاهو - ایران همچون یک ببر گرسنه رفتار خواهد کرد و ملل را یکی پس از دیگری می بلعد - اسپوتنیک ایران
کابوس نتانیاهو - ایران همچون یک ببر گرسنه رفتار خواهد کرد و ملل را یکی پس از دیگری می بلعد

ایران از تروریسم حمایت می کند و در مقابل اسرائیل می ایستد.

كاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریكا سال 2015 در مصاحبه با روزنامه آلمانی BILD  گفت:

اقدامات ایران به طور فزاینده ای مغایر با روند موجود در منطقه است. این روند در تلاش برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان است. ایرانیان براساس فلسفه خود می خواهند اسرائیل را نابود كنند و آنها از مخالفان فلسطینی و تروریست ها حمایت می كنند.

کاندولیزا رایس از نیویورک تایمز خواست که گزارش مربوط به شکست عملیات سیا در ایران را منتشر نکند.

کاندولیزا رایس، به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سال 2003، روزنامه نگار نیویورک تایمز را به کاخ سفید فراخواند و خواستار عدم انتشار گزارشی درباره عملیات سیا در ایران شد. او با آگاهی از عواقب احتمالی و واکنش عمومی، تصمیم به انجام چنین اقدامی گرفت. پس از انتشار مقاله هایی مشخص شد كه کاندولیزا این نشریه را تهدید كرده است. این رویکردی عادی برای کاخ سفید بشمار می رود و نیویورک تایمز اغلب مجبور بود اطلاعاتی را که منجر به تضعیف اقتدار ایالات متحده می شود را پنهان نگه دارد.

کاندولیزا رایس با مخفی کردن اطلاعاتی درباره ایران برای آغاز گفتگو، کنگره آمریکا را فریب داد.

کاندولیزا رایس عامدانه اظهار داشت که از پیشنهاد تهران در سال 2003 برای آغاز گفتگوهای مستقیم با واشنگتن اطلاعی ندارد.

ایران مشکل اصلی جامعه جهانی است

کاندولیزا رایس در مصاحبه با نشریه آلمانی BILD در سال 2005 گفت: رفتار رژیم ایران نسبت به مردم این کشور و کشورهای خارجی یک معضل برای جامعه جهانی است.

رایس در سال 2006 گفت: ما نمی توانیم جلوی تهدیدهای ایران را بگیریم، زیرا ایران هسته ای می تواند تهدیدی بسیار خطرناک تر برای منافع ما باشد. بنابراین باید تمام اقدامات لازم را با کمک جامعه بین المللی صورت دهیم تا آنها را متوقف کنیم.

ایران برای رسیدن به دموکراسی تلاش نمی کند

در سال 2006 کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در ایران ایران گامی در مسیر دموكراسی نیست. از دید ما انتخابات توسط گروهی از مردم برگزار شد كه تصمیم گرفته شده بود به چه كاندیدهایی رای دهند و من نمی توانم بگویم که نتایج چنین رای گیری به مقامات ایرانی مشروعیت خواهد داد.

کاندولیزا رایس طی سخنرانی در کنگره حزب جمهوریخواه آمریکا اظهار داشت: دیکتاتورها در کشورهایی مانند ایران و سوریه با اقدامات غیرقانونی خود علیه افرادی که فقط آزادی انتخاب را می خواهند، ثبات را در منطقه تضعیف می کنند و اجازه نمی دهند مردم  سرنوشت خود را تعیین کنند.

ایران - برنامه هسته ای صلح آمیز و یا انزوا ؟ کاندولیزا رایس دو گزینه پیش روی ایران قرار داد.

وزیر امور خارجه آمریكا در سال 2006 پس از دیدار با خاویر سولانا، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی گفت: تهران ممکن است به یک برنامه هسته ای غیرنظامی دست یابد که با تمامی خواسته ها را برآورد می کند و توسط جامعه بین المللی حمایت شود و یا ممکن است منزوی شود. ما معتقدیم که با ادامه راه حل دیپلماتیک، شورای امنیت طی دو هفته می تواند به مواضع مشترک درباره این موضوع برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала