مشاوره گرفتن ترامپ از اوباما برای رودرویی در برابر ایران

© REUTERS / Carlos Barriaمشاوره گرفتن ترامپ از اوباما برای رودرویی با ایران
مشاوره گرفتن ترامپ از اوباما برای رودرویی با ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آمریکایی میامی هرالد، از کمک گیری ترامپ از باراک اوباما خبر داد، زیرا ترامپ لیست بلندی از اقدامات تحریک آمیز ایران دارد اما اقدام جنگی نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه خبری نامه نیوز، اگر ترامپ دانشجوی تاریخ بود، می‌دانست كه در سال 1964، آمریكا درگیری طولانی و خونینی در ویتنام را با بهانه حمله به دو ناوشكن در آب‌های جنوب چین شروع کرد. لذا اگر ترامپ به‌دنبال دلیلی برای انتقام‌جویی علیه ایران باشد، می‌تواند مطمئن باشد که لیستی بلند از اقدامات تحریک‌آمیز را در جیبش حمل می‌کند و انتخاب‌های فراوانی دارد. 

سخنان ترامپ درباره روابطش با پوتین  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: پوتین از اوباما، پیشی گرفته بود

اندرو مالکوم تحلیل‌گر روزنامه آمریکایی میامی هرالد در یکی از انتقادهای مهم ترامپ به باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام نمود که وی با وجود تهدیدات سیاست خارجی مختلف علیه این کشور، نرم‌ و غیر قاطع برخورد می‌کرد. به نظر ترامپ، مهم نبود که اوباما به انجام چه کارهایی تعهدی به جامعه داده است، بلکه مهم این بود که همه می‌دانستند اوباما آن‌ تعهدها را عملی نخواهد کرد! مثلا به نظر ترامپ، اوباما در ماجرای ادعای استفاده ارتش بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، دولت این کشور را به تندی تهدید کرد ولی هیچ کاری از پیش نبرد.

ترامپ از دفترچه راهنمای اوباما برای مهار ایران کمک می‌گیرد

ترامپ مدعی بود که برای رئیس جمهور بعدی، بازسازی اعتبار آمریکا در عرصه سیاست خارجی (به ویژه در حوزه‌های تهدید آفرین) کاری دشوار خواهد بود زیرا اوباما همه آن اعتبار را به باد داده است. اما اکنون قطعا آگاه است که هرگونه درگیری نظامی جدید خارجی برای آمریکا، انتخاب مجدد وی را تهدید می‌کند. اکنون ترامپ علیرغم ادعاهایش در حال گذار به روشی است که اوباما برای مهار تهدیدات استفاده می‌کرد.

رویارویی مداوم ایالات متحده و ایران می‌تواند به‌طور بالقوه در این پنجاه هفته باقی مانده است تا انتخابات آمریکا نقش مهمی را ایفا کند در عین حال در حال حاضر ترامپ بازی ایران را واگذار کرده است. اکنون نیز دموکرات‌ها توانسته‌اند ایران را نقطه‌ای سیاه از کارنامه ترامپ به همگان معرفی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала