نماینده پیشین مجلس ایران، سفیر جدید این کشور در مسکو

© Photo / tasnimنماینده پیشین مجلس ایران، سفیر جدید این کشور در مسکو
نماینده پیشین مجلس ایران، سفیر جدید این کشور در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم جلالی، نماینده 5 دوره مجلس ایران، به عنوان سفیر جدید این کشور در مسکو انتخاب شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کاظم جلالی، نماینده 5 دوره مجلس و رئیس مرکز پژوهش های مجلس ایران، با تقدیم استعفای خود به مجلس، اظهار داشت که بزودی کار خود را به عنوان سفیر ایران در روسیه و  در شهر مسکو شروع خواهد کرد.

پیام خداحافظی سفیر ایران در روسیه  - اسپوتنیک ایران
خبر فوت دختر سفیر ایران در مسکو واقعیت دارد

وی که در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی استعفای خود از نمایندگی صحبت می کرد، گفت: " بنده در حال حاضر در استخدام وزارت خارجه هستم. سال 72 در دبیرستان البرز آزمونی برگزار شد و ما امتحان دادیم و به وزارت خارجه رفتیم. من چند سال در معاونت بین‌الملل بودم که در آن زمان آقای دکتر ظریف متصدی امور بین‌الملل بود. در وزارت خارجه دو رسته وجود دارد یکی اداری و دیگری سیاسی، که در رسته سیاسی افراد ارتقای مقام پیدا می‌کنند. من هم از وابستگی تا دبیر سوم، دبیر دوم، دبیر اول، رایزن سوم، رایزن دوم و رایزن اول ارتقاء پیدا کردم و در حال حاضر مقام رایزن اولی را دارم."

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت خود در حوزه دیپلماسی پارلمانی و همچنین عضویت در کمیته حقوق بشر بین المجالس و برخی از فعالیت‌های دیگر در این زمینه ها یادآور شد: " در دولت هم مسئولیت‌های دیگری به من پیشنهاد شد که به دلیل نمایندگی از پذیرش آن سر باز زدم. نهایتا پذیرش من مرداد ماه از ناحیه روسیه صادر شد و استوار نامه هم در شهریور ماه صادر شد. اما قصد داشتم سفارت را تا پایان دوره‌ی نمایندگی به تاخیر بیندازم. که به دلیل فوت دختر و تنها فرزند آقای سنایی این روند تسریع شد."

  • نمایندگان مجلس ایران در پایان جلسه علنی مجلس، با استعفای کاظم جلالی نماینده تهران از سمت نمایندگی مجلس، موافقت کردند.
  • به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس ایران با 146 رای موافق، 58 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 221 نماینده حاضر با استعفای کاظم جلالی از سمت نمایندگی مجلس موافقت کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از پذیرفته شدن این استعفا گفت: " برای کاظم جلالی آرزوی توفیق داریم و از زحمات ایشان تشکر می‌کنیم، ایشان از نمایندگان فعال مجلس بوده که در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز زحمات زیادی کشیده، امیدواریم در ماموریت جدید خود در سفارت ایران در مسکو با توجه به اهمیت روابط راهبردی ایران و روسیه نقش موثری داشته باشد."


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала