واکنش ایران به اعتراض آژانس انرژی بین المللی هسته ای

© AP Photo / Ronald Zakواکنش ایران به اعتراض آژانس انرژی بین المللی هسته ای
واکنش ایران به اعتراض آژانس انرژی بین المللی هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ایران در سازمان های بین المللی اعلام نمود که بازرس آژانس بین المللی اتمی، مواد خطرناک به همراه خودش داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، آقای غریب آبادی، نماینده دائم ایران سازمان‌های بین‌المللی در وین در خصوص دستگیری یکی از نمایندگان آژانس بین المللی هسته ای در فرودگاه ایران گفت: ایمنی و امنیت تاسیسات هسته‌ای خود را تحت هر شرایطی مورد مصالحه قرار نخواهیم داد. 

آژانس انرژی هسته ای: برخورد ایران با بازرس هسته ای قابل قبول نیست - اسپوتنیک ایران
آژانس انرژی هسته ای: برخورد ایران با بازرس هسته ای "قابل قبول" نبود

وی اعلام نمود که گزارش کاملی را درباره  اتفاقاتی را که از ورود بازرس به سایت هسته‌ای نطنز تا خروجش از کشور روی‌داد، برای اعضای شورا ارائه کرده است که ایران در این خصوص دغدغه های امنیتی دارد.

وی افزود: اینجا بحث نقض مزایا و مصونیت های بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی مطرح نیست و ما حقوق آنها را نقض نکردیم : ما به حقوق و تعهداتمان در این زمینه واقف هستیم اما زمانی که بازرس در تاسیسات نطنز بود. علائم امنیتی نشان داد، این بازرس می تواند مواد خطرناک به همراه خودش داشته باشد.

این مقام ایرانی ادامه داد: پس از آن اقدامات متعددی صورت گرفت و تنها یک بار از دیتکتور استفاده نشد بلکه در محیط های مختلف از دیتکتور استفاده شد.

سفیر ایران  در سازمان های بین المللی در ادامه افزود: آژانس باید با ما همکاری کامل کند که تحقیقات را به صورت کامل انجام بدهیم. البته آژانس طی نامه‌ای کتبی به ما اعلام کرد که آمادگی دارد در روند تحقیقات با ما همکاری کند و این موضوعی است که مورد استقبال ما هم قرار گرفته است.

ناظر هسته ای سازمان ملل متحد روز پنج شنبه گفت كه یكی از بازرسان این آژانس در ایران هفته گذشته ممنوع الخروج شده بود و این اقدام ایران را غیرقابل قبول دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала