دعوت پمپئو از دیگر کشورها برای فشار بیشتر بر ایران

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر دعوت پمپئو برای فشار بیشتر بر ایران
دعوت پمپئو برای فشار بیشتر بر ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا، خواهان اقدامات جدی برای افزایش فشار بر ایران می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از، وزیر امور خارجه آمریکا در اخرین اظهار نظر خود اعلام نمود: زمان آن فرا رسیده است كه همه كشورها، اخاذی این رژیم را در حوزه هسته‌ای رد كنند و اقدامات جدی برای افزایش فشار بر ایران را انجام دهند. این آژانس به نقل از پمپئو گفت: "تحریکات هسته ای" بیشمار و مداوم ایران مستلزم اتخاذ چنین اقداماتی است. 

توضیحات ایران درباره بازگشت به ظرفیت غنی‌سازی پیش از برجام - اسپوتنیک ایران
توضیحات ایران درباره نحوه بازگشت به ظرفیت غنی‌سازی پیش از برجام

آقای پومپئو که به آلمان سفر کرده در بیانیه‌ای گفت: "توسعه فعالیت‌هایی حساس از لحاظ گسترش (تسلیحات) هسته‌ای این نگرانی را افزایش داده که ایران در حال حرکت به سمتی است که زمان دستیابی به سلاح هسته‌ای را تسریع کند."

آقای پومپئو از تمام کشورها خواسته تا "باج‌گیری هسته‌ای ایران" را رد کنند.

گفتنی است، ایران گام چهارم را در توسعه فعالیت های غنی سازی خود انجام داده است. فاکس بیزینس،مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به گام چهارم کاهش تعهدات ایران مدعی شد: به نظرم اروپایی‌ها فهمیدند که باید واقعیت را آن‌گونه که هست ببینند. ایران حاکمیتی است که  از بحث هسته‌ای برای باج خواهی از اروپا و غرب استفاده می کند. من می‌دانم که اروپایی‌ها از این اقدامات  نگران هستند و امیدوارم که آنها به کمپین فشار حداکثری ما علیه ایران ملحق شوند.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین راستا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای نقش مستقل خود برای راستی‌آزمایی در ایران به طور کامل حمایت کرده و به گزارش آژانس درباره هر تحولی توجه می‌کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала