مقام یمنی: عربستان بدنبال گفتگو با انصارالله است

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisمقام یمنی: عربستان بدنبال گفتگو با انصارالله است
مقام یمنی: عربستان بدنبال گفتگو با انصارالله است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالله حجر مشاور امور سیاسی در شورای سیاسی عالی یمن، در گفت‌ وگو با تلویزیون المیادین گفت: ریاض در تلاش برای تماس با محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالله حجر با اعلام این‌ خبر که طرح صلح پیشنهاد شده ی انصارالله مورد استقبال سازمان ملل و برخی کشورها قرار گرفته، بیان داشت: ریاض در تلاش برای تماس با سخنگوی انصارالله است.

محورهای گفت‌‌وگو ظریف و سخنگوی انصارالله - اسپوتنیک ایران
محورهای گفت‌‌وگو ظریف و سخنگوی انصارالله

مشاور امور سیاسی در شورای سیاسی عالی یمن تاکید کرد، ریاض با جنبش انصارالله از همان شروع مذاکرات صلح، از طریق سفیرش در تماس بود.

عبدالله حجر در ادامه اظهار داشت که جنبش انصارالله برای تامین ثبات و حاکمیت، پایان دادن به جنگ و تجاوز، پایان محاصره و بازگشایی فرودگاه صنعا و همچنین پرداخت حقوق تمام کارکنان دولت تلاش می‌کند.

وی تأکید کرد: ما از تمامی جهانیان برای مذاکره استقبال می‌ کنیم و برای کسانی‌ که به دنبال برقراری ارتباط با ما هستند، سنگ اندازی نمی کنیم بلکه بر عکس، ابتکار عمل صلح را شروع کرده ایم و هرگونه تلاش برای صلح تحت شروط ما انجام خواهد شد.

این مقام انصارالله در ادامه افزود که طرح صلحی که پیشنهاد داده‌ اند از سوی مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و نیز برخی کشورها مورد استقبال قرار گرفته است ولی در مقابل، اگر این صلح منجر به شکست شود تفنگ‌های ما آماده شلیک هستند.

حجر تأکید کرد که صلح بزرگ‌ ترین گزینه است و آن گزینه ملت برای کاستن از سختی های‌ شان و لغو محاصره و پایان دادن به جنگ است، ولی طرف مقابل در صلح هشدارهای بزرگ داخلی و خارجی می‌ بیند و طرف سعودی می ترسد از این جهت، که گام‌های صلح یک شکست برای آنان به‌ شمار آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала