واکنش سیاستمداران جهان به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

© AP Photo / Vahid Salemiواکنش سیاستمداران جهان به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران
واکنش سیاستمداران جهان به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی در پیامی توئیتری از آغاز چهارمین گام کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروزدر پایان مهلت زمانی تعیین شده از سوی ایران برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی اظهار داشت که "به خاطر سیاست‌های آمریکا و متحدانش، سایت فردو به زودی به طور کامل فعالیت می‌کند."

روحانی: فردو، به طور کامل فعال می‌شود - اسپوتنیک ایران
روحانی: فردو، به طور کامل فعال می‌شود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در خصوص گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران اظهار داشت: در رابطه با مسئله تحقق برجام ما بسیار نگران هستیم. این نگرانی امروز و دیروز نیست، بلکه به ماه مه سال گذشته، زمانی که ایالات متحده آمریکا به طرز تحریک آمیزی خبر خروج خود از این توافق را اعلام کرد باز می‌گردد.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه دولت ژاپن امروز در واکنش به گام چهارم ایران در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام تأکید کرد که توکیو تمامی تلاش دیپلماتیک خود برای کاهش تنش‌ها در مناقشه کنونی در خصوص توافق هسته‌ای ایران به کار می‌گیرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در این خصوص اعلام کرد که تصمیم ایران درباره از سرگیری غنی سازی اورانیوم در سایت فردو در چارچوب مرحله چهارم کاهش تعهدات برجامی تهران اشتباه است. مکرون در ادامه افزود:"مدت چند هفته به وارد کردن فشار شدیدتر بر ایران با هدف بازگرداندن این کشور به برجام اختصاص داده خواهد شد".

به نقل از فاکس بیزینس،مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به گام چهارم کاهش تعهدات ایران مدعی شد: به نظرم اروپایی‌ها فهمیدند که باید واقعیت را آن‌گونه که هست ببینند. ایران حاکمیتی است که  از بحث هسته‌ای برای باج خواهی از اروپا و غرب استفاده می کند. من می‌دانم که اروپایی‌ها از این اقدامات  نگران هستند و امیدوارم که آنها به کمپین فشار حداکثری ما علیه ایران ملحق شوند.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین راستا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای نقش مستقل خود برای راستی‌آزمایی در ایران به طور کامل حمایت کرده و به گزارش آژانس درباره هر تحولی توجه می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала