روسیه: اتحادیه اروپا باید به دنبال جبران خسارات ایران باشد

© REUTERS / Sergei Karpukhinروسیه: اتحادیه اروپا باید به دنبال جبران خسارات ایران باشد
روسیه: اتحادیه اروپا باید به دنبال جبران خسارات ایران باشد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو دومای روسیه با حمایت از اقدامات هسته ایران از اتحادیه اروپا خواست تا مکانیزم مالی برای جبران خسارات تحریم های امریکا علیه ایران را ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی ، رئیس کمیته امور بین الملل امور خارجه دوما گفت: اتحادیه اروپا اگر چه با صدای بلند از ایران خواسته است که به تعهدات خود بر تحقق توافق هسته ای بازگردد، بلکه باید مکانیزم مالی را برای جبران خسارات ناشی از تجدید تحریم های ایالات متحده را ایجاد نماید. 

آغاز انتقال 2 هزار کیلو گاز UF6 به سالن خوراک دهی فردو  - اسپوتنیک ایران
آغاز انتقال 2 هزار کیلوگرم گاز UF6 به تاسیسات فردو

اسلوتسکی در سخنرانی خود در حمایت مالی از ایران گفت: "شرکای اروپایی دو ماه دیگر فرصت دارند تا از سقوط احتمالی توافق هسته ای با ایران جلوگیری کنند. برای انجام این کار ،اتحادیه اروپا نه تنها باید با صدای بلند از ایران بخواهد که به تعهدات خود بازگردد بلکه باید یک مکانیزم مالی را نیز برای جبران خسارات ناشی از از سرگیری تحریم های ایالات متحده علیه ایران ایجاد کند".

وی خاطرنشان کرد: روسیه ، به عنوان عضوی دائم در شورای امنیت سازمان ملل و یکی از طرفین توافق هسته ای ، مطمئناً نگران آنچه اتفاق می افتد، است.

اسلوتسکی به خبرنگاران گفت: "ما به اجرای كامل برجام توسط همه طرفین خود متعهد هستیم. تاكنون ، اطمینان در مورد برگشت پذیری همه اقدامات تهران وجود دارد و ثانیا ، فعالیت جدید نیز تحت كنترل آژانس انرژی هسته ای خواهد بود."

وی در پایان با انتقاد از امریکا گفت: "وزارت امور خارجه آمریكا تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی اورانیوم تا 5٪ در تأسیسات فردو را گامی بزرگ در جهت نادرست نامیده است. چنین بیانیه ای بی مسئولیت كامل سیاسی است. این جهت نادرست مستقیماً با خروج واشنگتن از برجام ارتباط دارد. خروج از توافق هسته ای دقیقاً مربوط به ایالات متحده است و آشکارا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است"

گفتنی است، امروز بر اساس دستور جدید حسن روحانی، مخزن (سیلندر) ۲۸۰۰ کیلویی که حاوی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم گاز هگزا فلوراید اورانیوم (UF6) است، تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از انتقال از نطنز به سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала