اعتراض آمریکا: تصمیم ایران در فردو یک گام بزرگ اشتباه است

© Sputnik / Stanislav Savelyev اعتراض آمریکا به ایران: تصمیم ایران در فردو یک گام بزرگ اشتباه است

اعتراض آمریکا به ایران: تصمیم ایران در فردو یک گام بزرگ اشتباه است 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا، غنی سازی اورانیوم در فوردو را محکوم می کند و ایران را به "فشار حداکثری" تهدید نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین اظهار نظر خود گفت: ایالات متحده تصمیم ایران مبنی بر از سرگیری غنی سازی اورانیوم در تأسیسات زیرزمینی فردو را محکوم می کند و تهران را با "حداکثر فشار" تهدید می کند و از جامعه جهانی می خواهد تا از این پرونده پیروی کنند. 

ادامه بازسازی راکتور اراک با همکاری چین و بریتانیا - اسپوتنیک ایران
صالحی : ایران آماده اجرای گام سوم و غنی سازی سانتریفوژ های فردو است

نماینده وزارت امور خارجه گفت: "متأسفانه غنی سازی اورانیوم توسط ایران غافلگیر کننده نیست. آنها مرتباً با این موضوع، ما را تهدید می كنند. این یك تلاش روشن در باج گیری است. ما آژانس را به طور كامل در نقش بین المللی تأیید برجام در ایران پشتیبانی می كنیم و انتظار داریم كه آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش وقایع بعدی را اعلام كند."

به گفته وی ، تصمیم در مورد فردو "گامی بزرگ در جهت نادرست" است.

وی گفت: "ایران در ابتدا تأسیسات فردو را به عنوان یک پناهگاه زیرزمینی غنی شده برای عملیات غنی سازی اورانیوم مخفی ساخته است. از سرگیری غنی سازی اورانیوم در این تأسیسات مخفی، تلاش دیگر ایران برای جعل جامعه بین المللی است. ایران هیچ دلیل موجهی برای گسترش برنامه غنی سازی خود در فردو یا جاهای دیگر ندارد، تنها خواهان باج خواهی هسته ای است که فقط باعث انزوا سیاسی و اقتصادی وی خواهد شد. "

نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در پایان افزود: "ما همچنان فشار حداكثر بر رژیم اعمال خواهیم كرد تا اینكه رفتارهای بی ثبات کننده از جمله فعالیت های مربوط به عدم گسترش انرژی هسته ای را متوقف كند." به گفته صالحی، قبل از انعقاد توافق هسته ای، "ایران اورانیوم را در فردو تا 20٪ نیز غنی کرده بود." وی افزود: امروز ما ذخایر کافی اورانیوم غنی شده تا 20٪ داریم اما اگر ذخیره‌مان تمام شود طبق برجام می‌توانیم آن را تولید کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала