دستور ترامپ برای دفاع گسترده ارتش آمریکا از میادین نفتی سوریه

© REUTERS / Yuri Gripasدستور ترامپ برای دفاع ارتش آمریکا از میادین نفتی سوریه
دستور ترامپ برای دفاع ارتش آمریکا از میادین نفتی سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ دستور انجام مأموریت نظامی گسترده برای محافظت از نفت و میادین نفتی در سوریه را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ دستور گسترش مأموریت نظامی گسترده ایالات متحده را برای اطمینان از امنیت میادین نفتی در شرق سوریه را صادر نموده است.

این آژانس خاطرنشان می کند که چنین اقدامی با "سؤال حقوقی" همراه خواهد شد که آیا ارتش آمریکا در صورت تهدید برای میادین نفتی قادر به حمله به نیروهای سوریه ، روسیه یا سایر نیروهای نظامی خواهد بود؟ 

ترامپ کنترل نفت را وظیفه اصلی ایالات متحده در سوریه خواند - اسپوتنیک ایران
ترامپ کنترل نفت را وظیفه اصلی ایالات متحده در سوریه خواند

خاطرنشان می شود این تصمیم به همراه حضور صدها نظامی آمریکایی در سوریه خواهد بود، اما پیشتر ترامپ خبر خروج سربازان آمریکا از این کشور را اعلام کرده بود. این آژانس می نویسد که طبق برنامه جدید ، ارتش آمریکا  باید از بخش مهمی از قلمرو تحت کنترل کردهای سوریه از دیرالزور تا الحسکه دفاع کند.

این کارشناس در ادامه افزود: "این حكم ترامپ این فرض را که بخش عمده بیش از 1.2 هزار سرباز آمریكایی مستقر در سوریه به زودی به خانه باز خواهند گشت ، را زیر سوال خواهد بود".

پیش از این ، مارک اسپر ، رئیس پنتاگون گفته بود که ایالات متحده از میادین نفتی در سوریه محافظت خواهد کرد و با زور به تلاش برای تصرف آنها پاسخ خواهد داد. به گفته وی ، سربازان آمریکایی قصد ندارند اجازه بدهند که روسیه یا ارتش سوریه این میادین را اشغال نمایند.

الكساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت: مناطق نفت خیز در شمال شرقی سوریه باید توسط دولت سوریه كنترل شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала