آیا کشته شدن بن لادن و البغدادی به هم شبیهند؟

© AFP 2023 / Jewel Samadاستخدام نیروی سابق القاعده در دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا
استخدام نیروی سابق القاعده در دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نظر می رسد که به هلاکت رسیدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و اسامه بن لادن سرکرده القاعده توسط آمریکا شباهت هایی به هم دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در زمینه جزئیات کشته شدن ابوبکر البغدادی توسط آمریکایی‌ها، گفت: در ۲ سال اخیر ابوبکر البغدادی هیچ گونه ارتباطی برای هدایت داعش نداشته و ارتباط وی با بدنه داعش از بین رفته بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود که ابوبکرالبغدادی به عنوان موجودی در قفس نگهداری می‌شد، زیرا تاریخ مصرف او برای آمریکا تمام شده بود و ادامه داد: در طول ۲ سال گذشته ابوبکر البغدادی در درون قفس حفاظتی نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا قرارداشته است و دولت آمریکا منتظر بود تا در زمانی مناسب همان استفاده‌ای را که از کشتن بن لادن بُرد، از ابوبکر البغدادی نیز ببرد.

وی خاطر نشان کرد: اسامه بن لادن نیز در حریم آمریکایی‌ها چندین سال نگهداری می‌شد و بعدا هم کشتن وی مورد استفاده آمریکایی‌ها قرار گرفت.

فلاحت پیشه در ادامه توضیحات خود گفت: اگر قفس حفاظتی آمریکا نبود نیرو‌های جهادی در طول دو سال گذشته، ابوبکر البغدادی را می‌کشتند یا دستگیر می‌کردند، اما آمریکایی‌ها نیرویی که خودشان ایجاد کرده بودند را نگهداری کردند تا یک ماه قبل از آغاز فصل انتخابات استفاده مناسب را ببرند. محافظه کاران آمریکا که اکنون دور ترامپ جمع شده اند از کشتن ابوبکر البغدادی استفاده بردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با ایجاد اسامه بن لادن، ابوبکر البغدادی و داعش صد‌ها هزار مسلمان آواره و ده‌ها هزار مسلمان کشته شدند، بعد از اینکه یک دهه بودجه توسعه‌ای ده‌ها کشور مسلمان هزینه امنیت شد و کشور‌های مسلمان با یکدیگر جنگیدند و آتش جنگ شیعه و سنی به بی رحمانه‌ترین شکل در دهه‌های اخیر شکل گرفت و یک کینه تاریخی به کینه‌های تاریخی اضافه شد، اما اکنون تاریخ مصرف داعش تمام شده و در قالب یک فیلم هالیودی آمریکایی‌ها این نمایش را پایان دادند.

فلاحت پیشه گفت: همان کاری که آمریکایی‌ها با بن لادن صورت دادند، سعی کردند در یک نمایش البغدادی را نیز به هلاکت برسانند و پایان آن را در قالب یک فیلم به دنیا فروختند و خود را حافظ امنیت نشان دادند.

وی افزود: فتنه داعش و تروریسم را آمریکا شکل داد و ترامپ از پایان دادن به رهبر داعش استفاده انتخاباتی کرد. همان کسانی که داعش را به وجود آوردند یک زمانی سودش را به اوباما رساندند و هدف آن‌ها سود بردن آمریکا است و به این موضوعات نگاه فراحزبی و فراجناحی دارند و سود این افراد فراجناحی به ترامپ و اوباما نیز رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала