سه روش آمریکا برای نابود سازی ابر سلاح های روسیه

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationادامه تدارکات برای آزمایش موشک قاره پیمای"سرمت" در روسیه
ادامه تدارکات برای آزمایش موشک قاره پیمایسرمت در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بردلی بومان و اندریو گابل، تحلیلگران نظامی آمریکا می نویسند سه روش وجود دارد که آمریکا با کمک آن می تواند خطر ناشی از موشک های کروز چین و روسیه را رفع سازد.

به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران آمریکایی در مقاله خود در نشریه  Defense Newsحملات چندی پیش به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به خاطر آورده و متذکر می شوند که مشکل اصلی در کشف موشک های کروز ، ارتفاع اندکی پرواز آنها است. این کارشناسان به عنوان نمونه خطرات جدّی تر از  ابر سلاح روسیه نام می برند که طبق بیانیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می تواند از همه سیستم ها و سامانه های موجود دفاع موشکی عبور کند.

بردلی بومان و اندریو گابل به عنوان تدبیری برای مقابله با چنین خطراتی پیشنهاد می کنند اولاً: مسئول تصمیم گیری های کلیدی درباره سیستمهای  فرماندهی، کنترل و مدیریت نظامی و مخابرات در زمینه دفاع در مقابل سلاح هایپر سونیک در پنتاگون منصوب شود.

ثانیاً: کارشناسان آمریکایی همچنین کنگره را به حمایت فوری از تلاش ها یرای استقرار سنسورهای فضایی برای تعقیب منابع چنین خطری و چگونگی گسترش آن فرا می خوانند. تدبیر پیشنهادی سوم مقابله مشترک با موشک های کروز به همراه متحدان از جمله بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و اسرائیل و استقرار موشک های ضد بالستیک در این کشورها است.

پوتین فیلم آزمایشات سامانه موشکی جدیدسرمت روسیه را نشان داد - اسپوتنیک ایران
پوتین فیلم آزمایشات سامانه موشکی جدید"سرمت" روسیه را نشان داد+ فیلم

گفتنی است، در جریان ایراد پیام سالانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پارلمان کشور در روز اول مارس 2018 برای نخستین بار فیلم آزمایشات سامانه موشکی جدید"سرمت" به معرض نمایش گذاشته شد. وزن موشک بالستیکی قاره پیمای "سرمت" بیش از 200 تن بوده، آنرا می توان به کلاهک های هسته ای مسلح کرد و وسایل دفاع موشکی با دشواری می توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک های رزمی سرمت بیشتر از موشک "وایوودا" است که فعلا قوی ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.

موشک "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

برد این موشک بیش از 11 هزار کیلومتر است و می تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هرکدام حدود 750 کیلوتن را حمل کند.

قرار است این موشک در سال 2020 به ارتش روسیه تحویل داده شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این پیام خود همچنین هایپرسونیک "کینژال" و دیگر سلاح های مهیب روسی را معرفی کرد.

موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد

کینژال قادراست که هم با کلاهک معمولی و هم با کلاهک هسته ای مسلح شود. انرژی جنبشی این موشک در هنگام پرتاب بقدری بالا است که می تواند حتی بدون کلاهک نظامی هم ضربه سختی را به کشتی دشمن وارد نماید و آن را نابود کند.

همچنین موشک "بوروستنیک" معرفی شد . این موشک کروز حامل کلاهک هسته ای است که رادار گریز بوده و در ارتفاع پائین پرواز می کند. "بوروستنیک" دارای برد عملا نامحدود بوده ، مسیر پرواز آن غیر قابل پیش بینی است. زیردریایی بدون سرنشین "پوزئیدون"، موشک کروز هایپرسونیک "آوانگارد" و  سامانه لیزری "پرسوت" از جمله دیگر سلاح های رونمایی شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала