واکنش وزارت خارجه ایران به اعمال محدودیت های بانکی برای ایرانیان مقیم مالزی

© Photo / IRNAواکنش وزارت خارجه ایران به اعمال محدودیت های بانکی برای ایرانیان مقیم مالزی
واکنش وزارت خارجه ایران به اعمال محدودیت های بانکی برای ایرانیان مقیم مالزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیگیری‌های سفارت ایران در کوالالامپور برای رفع محدودیت‌های ایجاد شده در زمینه دسترسی‌های بانکی ایرانی‌ها در مالزی، ابراز امیدواری کرد که این محدودیت‌ها هر چه سریع‌تر رفع شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص گزارش‌های انتشار یافته در زمینه اعمال محدودیت‌های بانکی برای هم میهنان مقیم کشور مالزی اظهار داشت: متاسفانه تحت تاثیر تروریسم اقتصادی ایالات متحده، محدودیت‌هایی از سوی برخی بانک‌های مالزی در زمینه گشایش حساب و ارائه تسهیلات بانکی برای ایرانی‌ها صورت گرفته است.

موسوی افزود: در همین زمینه سفارت کشورمان در مالزی در پیگیری مستمر و فشرده با نهاد‌های دولتی و مسؤولان بانکی مالزی، این مسئله را در دستور کار خود قرار داده و مذاکرات متعددی با مقامات مربوطه انجام شده است و کماکان نیز بررسی راه‌حل و رفع مشکل در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مشکلاتی که این امر برای حضور و فعالیت‌های ایرانی‌ها به ویژه مشارکت نخبگان و دانشجویان ایرانی در حوزه‌های علمی - دانشگاهی مالزی و همچنین فعالان بخش‌های تجاری داشته است، اضافه کرد: امیدواریم برپایه حسن نیت و مواضع صریح و شناخته شده دولت مالزی در خصوص تحریم‌های یکجانبه، راهکار‌هایی برای حل مشکل از سوی کشور دوست مالزی به کار گرفته شود و با همفکری و بر اساس چارچوب‌های قانونی که برای این امر وجود دارد، مشکلات به وجود آمده در زمینه دسترسی‌های بانکی ایرانیان مرتفع و تسهیل شود.

بتازگی خبرگزاری ها  از بستن ناگهانی حساب‌های بانکی ایرانیان در کشور مالزی خبر داده اند. بانک‌ها به ایرانیان ساکن مالزی یک ماه فرصت داده‌اند تا پول‌های خود را از حساب‌های بانکی‌شان خارج کنند.

گفته می‌شود شماری از افراد و شرکت‌های ایرانی که در مالزی حساب بانکی داشته‌اند، این خبر را تایید کرده‌اند.

علت مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانیان توسط بانک‌های مالزی تحریم‌های ایران از سوی آمریکا اعلام شده است.

گفته می‌شود که حدود ۱۰ هزار شهروند ایرانی در مالزی زندگی می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала