نظر سنجی اسپوتنیک: بیش از نیمی از آمریکاییان از بمباران یوگسلاوی خبر ندارند

© AP Photo / Dimitri Messinisبیش از نیمی از آمریکاییان از بمباران یوگسلاوی خبر ندارند
بیش از نیمی از آمریکاییان از بمباران یوگسلاوی خبر ندارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس نظر سنجی انجام شده طبق سفارش اسپوتنیک، بیش از نیمی از آمریکاییان از بمباران یوگسلاوی در زمان جنگ کوزوو در سال 1999 خبر ندارند.

در جریان این نظر سنجی از ساکنان آمریکا سوال شد آیا درباره عملیات ائتلاف تحت رهبری ناتو خوانده یا شنیده اند و 54% از شرکت کنندگان در نظر سنجی گفتند از بمباران های یوگسلاوی سابق تا به حال خبر دار نشده اند. فقط 26 درصد از نظر خواهی شدگان گفتند از این بمباران ها خبر دارند و 20 درصد نتوانستند به این سوال پاسخ دهند.

این نظر سنجی طبق سفارش اسپوتنیک ، توسط شرکت قدیمی ترین شرکت بین المللی تحقیقاتی فرانسوی از روز 2 تا 15 اکتبر در آمریکا انجام شد و 1001 نفر از افراد 18 ساله به بالا در آن شرکت کردند.حداکثر میزان خطای آماری در این نظر سنجی 3.1 درصد و میزان موثق بودن آن 95 % است.

پروژه بین المللی "Sputnik Opinions" در ژانویه سال 2015 آغاز به کار کرد و به طور مرتب نظرسنجی هایی در کشورهای اروپایی و آمریکا را در خصوص موضوعات سیاسی و اجتماعی برگزار کرده است. در این پروژه شرکتهای تحقیقاتی شناخته شده Populus, IFop и forsa حضور دارند.

در سال 1999 ، تقابل مسلحانه جدایی طلبان آلبانی از ارتش آزادسازی کوزوو و ارتش و پلیس صربستان منجر به بمباران یوگسلاوی توسط نیروهای ناتو شد. در مارس 2004 ، آلبانیایی های کوزوو گردهمایی هایی را ترتیب دادند که منجر به خروج  صرب ها از منطقه و تخریب بناهای تاریخی و فرهنگی بی شمار آنها شد. در 17 فوریه 2008 ، کوزوو از صربستان اعلام استقلال کرد اما صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از خاک خود می‌داند. این جمهوری  توسط صربستان، روسیه، چین، اسرائیل، ایران، اسپانیا، یونان و تعدادی دیگر از کشورهای دنیا به رسمیت شناخته نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала