اتهام جدید واشنگتن به تهران

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonحمایت پمپئو از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه
حمایت پمپئو از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفت: ایران نشان داده است که از همکاری در مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم به‌طور عمد امتناع می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، در بیانیه روز چهارشنبه هشتم آبان‌ماه وزیر خارجه آمریکا اشاره شده است که ایران با هدف کمک به تروریسم و پیگیری اهداف نامشروع خود، حاضر به پذیرش شفافیت مالی در نظام اقتصادیش نیست.

مایک پمپئو همچنین روز چهارشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «اگر ایران پیمان‌نامه پالرمو و معاهده مقابله با تامین مالی تروریسم را امضا نکند، با پیامدها و عواقب این تصمیم مواجه خواهد شد.» او همچنین از کارگروه اقدام مالی، به جهت تشدید فشارها بر ایران استقبال کرد.

یادآور می شود چندی پیش  گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تا فوریه سال آینده میلادی برای اجرای الزامات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به ایران مهلت داد و اعلام گردید پس از این تاریخ، گروه ویژه اقدام مالی از تمامی اعضای خود درخواست خواهد کرد تا اقدامات متقابل انجام دهند.

در بیانیه گروه ویژه اقدام مالی آمده است: اگر ایران پیش از فوریه 2020 کنوانسیون‌های پالرمو و تامین مالی تروریسم را همراستا با استانداردهای FATF به صورت قانون تصویب نکند، سپس FATF  تعلیق اقدامات متقابل را به طور کامل برمی دارد و از اعضایش می‌خواهد تا اقدامات متقابل موثر همراستا با توصیه نامه 19 اجرایی کنند.

گفتنی است که فرانسه، انگلیس و آلمان نیز اجرایی شدن کانال مالی جدید خود با ایران را تا حدودی مشروط بر اجرای FATF کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала