منوچین: فشارها علیه ایران را بیشتر و بیشتر می کنیم

© REUTERS / Yuri Gripasمنوچین: فشارها علیه ایران را بیشتر و بیشتر می کنیم
منوچین: فشارها علیه ایران را بیشتر و بیشتر می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته استیون منوچین وزیر دارایی، ایالات متحده آمریکا فشارهای تحریمی، بخاطر برنامه هسته ای ایران را افزایش خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، استیون منوچین در هنگام صحبت با خبرنگاران در بازدید از اسرائیل گفت: "ما در حال انجام کمپین فشار حداکثری تحریم ها علیه ایران هستیم. آنها قبلاً کار کرده اند و الان هم کار می کنند ... ما به افزایش فشارها ادامه خواهیم داد، همه چیز بیشتر و بیشتر می شود.
منوچین همچنین افزود که طرف اسرائیلی در مورد افزایش فشار به ایران "ایده های مشخص" را با امریکا در میان گذاشته که ایالات متحده قصد استفاده از آنها را دارد.

منوچین: به حداکثر میزان ممکن تحریم‌ها علیه ایران رسیده‌ایم - اسپوتنیک ایران
منوچین: به حداکثر میزان ممکن تحریم‌ها علیه ایران رسیده‌ایم

ریانووستی به نقل از دفتر نتانیاهو؛ نخست وزیر اسرائیل، به نوبه خود تأكید كرد كه "ایران بزرگترین تهدید برای صلح، ثبات، امنیت (اسرائیل) و امنیت دیگران است".
"ایران اکنون در تلاش است تا مهمات هدایت شونده با دقت بالا، موشک هایی را که می توانند به هر هدف در خاورمیانه برسد، در حدود 5-10 متر توسعه دهد. آنها مهمات با دقت بالا را در ایران توسعه می دهند. آنها همچنین به دنبال توسعه این کار هستند و قبلاً آنها را در یمن مستقر کرده اند تا اسرائیل را از آنجا خارج کنند.

در سال 2015، انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران از دستیابی به برنامه هسته ای جامع اقدام مشترک خبر دادند.
این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران فراهم شد.

توافق اولیه به مدت سه سال هم دوام نیاورد؛ در ماه مه سال 2018، ایالات متحده با اعلام خروج یکجانبه خود و تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی را اعلام کرد. برای اولین بار، تهران در سالگرد خروج آمریکا از توافقنامه برنامه هسته ای ایران تعدادی از محدودیت های هسته ای را کنار گذاشت و در گام های تعیین شده در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی طرفین اعلام به کاهش اقدامات برنامه هسته ای خود کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала