عربستان و امارات، حامیان معترضان لبنانی

© REUTERS / Ali Hashishoعربستان و امارات، حامیان معترضان لبنانی
عربستان و امارات، حامیان معترضان لبنانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات و عربستان از تظاهرکنندگان لبنانی با پرداخت روزانه ۱۰۰ دلار و دادن غذای گرم، چادر و وسایل صوتی و غیره حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک ، وبگاه «العهد» اطلاع داد که منابع حمایت مالی از معترضان برای ادامه تظاهرات زیاد هستند اما مهم‌ترین آن سفارت‌های امارات و سعودی در لبنان به شمار می روند.

 نماینده ویژه‌ای از سفارت امارات در بیروت در اتاق فرماندهی تظاهرات وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» (به ریاست سمیر جعجع) حاضر است و نمایندگان دیگری هم اقدامات را با افراد حاضر در خیابان‌ها هماهنگ می‌کنند.

این وبگاه در خصوص هزینه‌های لجستیک و رسانه‌ای نوشته است: سفارت امارات تمام هزینه‌های پشتیبانی از حمل و نقل، وسایل صوتی، چتر، پرچم‌های لبنان، توالت [سیار]، غذای آماده و آب را پرداخت کرده است. پرداخت نقدی نیز در کار بوده است و به هر کسی که روزانه برای بستن مسیرها حاضر می‌شده ۱۰۰ دلار و برای شب ماندن در مسیرها، در چادر یا خارج آن ۱۵۰ دلار پرداخت می‌شده است.

دست مخفی در اعتراضات منطقه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دست مخفی در اعتراضات منطقه

همچنین در گزارش مربوطه آمده است: معترضانی که از خیابان‌ها رفته اند ، اطلاع دادند که اموال زیادی در خیابان‌ها و میدان‌ها میان تظاهرات‌کنندگان تقسیم می‌شود و این موضوع سوال‌های زیادی را ایجاد می‌کند مثلا هزینه تریبون‌های سیار، گروه‌های موسیقی و توالت‌های سیار بسیار بالاست، اقداماتی که در راستای تشویق تظاهرات‌کنندگان به باقی ماندن در صحنه انجام می‌شود.

معترضانی که از تظاهرات ها عقب کشیده اند، از سوار شدن عده‌ای سرمایه‌گذار مشهور بر موج تظاهرات در راستای حمایت از سیاستمداران مشخص مانند سمیر جعجع، «سامی الجمیل» و امثال آن نگرانند. 

العهد می نویسد که امارات تنها طرف تحریک‌کننده در این خصوص به شمار نمی آید، این کشور هزینه‌های پخش مستقیم، کارمندان و خبرنگاران رسانه‌هایی خاص که این تظاهرات‌ها را «انقلاب» می‌نامیدند، پرداخت می‌کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала