هشدار حزب الله عراق به تظاهر کنندگان

© AP Photo / Khalid Mohammedهشدار حزب الله عراق به تظاهر کنندگان
هشدار حزب الله عراق به تظاهر کنندگان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب الله» عراق درباره فعالیت مزدوران آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در بین معترضان در این کشور و کسانی که قصد دارند از این تظاهرات برای اغراض سیاسی بهره‌برداری کنند، به تظاهر کنندگان در این کشور هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حزب الله عراق ضمن تسلیت به مناسبت کشته شدن شماری از معترضان ادعا کرده گویا " افراد نفوذی بین معترضان، آنان را هدف قرار دادند".

 حزب الله از نیروهای امنیتی عراق خواست که جنایتکاران را شناسایی و آنان را بازخواست کنند و با قدرت در برابر تمام کسانی بایستند که سعی داشتند روند تظاهرات را برای ایجاد فتنه بین ملت عراق، منحرف کنند.

این گروه در پایان تأکید کرد که تظاهرات‌کنندگان نیز درباره توطئه‌های خبیثانه‌ای که امنیت و خودشان را هدف قرار می‌دهد و توسط مزدوران وابسته به خارج اجرا می‌شود، توجه کافی داشته باشند.

روز جمعه تظاهرات در بغداد و تعدادی از استان های شیعه نشین جنوب عراق پس از یک هفته آرامش نسبی از سر گرفته شد. مردم در جریان این تظاهرات که دستکم 40 نفر در چریان انها کشته شده اند، به شرایط بد زندگی، افزایش بیکاری و فساد مالی در نهاد های حکومتی اعتراض می کنند.

دور تازه اعتراض‌های ضد دولتی در عراق در واقع  از شامگاه پنج‌شنبه در چند منطقه مختلف بغداد، از جمله در «منطقه سبز» و اطراف میدان تحریر آغاز شد. گزارش‌هایی نیز از شکل‌گیری تجمع‌های اعتراضی در شهر ناصریه، در جنوب عراق، منتشر شده بود.

بخش هاایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند. در تجمع‌ روز پنج‌شنبه گروهی از معترضان علیه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شعار دادند.

در جریان دور نخست تظاهرات‌های ضددولتی در عراق، دست‌کم ۱۵۷ تن از سوی نیروهای امنیتی عراق کشته شده بودند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала