اعتراض چین به امریکا

© AP Photo / Ng Han Guanسخنگوی وزارت خارجه چین
سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پکن در رابطه با اظهارات اخیر مایک پنس، معاون ریاست جمهوری امریکا درباره سیاست داخلی و خارجی چین، اوضاع هنگ کنگ و همچنین چگونگی رعایت حقوق بشر در این کشور به واشنگتن اعتراض کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، خانم هوا چون یینگ  ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت:" بیانیه معاون ریاست جمهوری امریکا آکنده از پیشداوری ها، دروغ ها ، اغراض سیاسی و تکبر است و در این رابطه چین اعتراض شدید خود را ابراز می دارد".

خانم هوا چون یینگ افزود ملت چین از راه رشد انتخاب شده برای کشورش بطور کامل حمایت می کند و هیچ نیرویی نمی تواند حرکت چین به جلو را متوقف سازد. 

مایک پنس روز پنجشنبه دوم آبان ماه، ضمن حمایت از تظاهرات اعتراضی  در هنگ کنگ از جمله  اظهار داشت  آمریکا و رهبران آن دیگر امید ندارند که چین صرفا با تعامل اقتصادی بتواند به یک کشور آزاد تبدیل شود. وی خاطر نشان کرد  کشورش نمی‌خواهد در برابر چین بایستد اما درصدد است تا رقابت دو طرف در زمینه‌هایی چون بازار آزاد، تجارت عادلانه و «احترام به ارزش‌های ما» هم‌سطح و برابر باشد. معاون ریاست جمهوری امریکا همچنین متذکر شد واشنگتن مایل به همکاری با چین در زمینه رعایت تحریم ها علیه ایران است.

یاداور می شود که آمارهای گمرکی چین  نشان می دهد که این کشور با وجود تحریم های ایران همچنان به معامله با ایران و واردات نفت از این کشور ادامه می دهد. عربستان در ماه سپتامبر همچنان بزرگترین تامین کننده نفت چین بوده و خرید نفت شرکت های چینی از ایران به حدود 539 هزار تن رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала