اعزام سربازان آمریکایی به سوریه برای حفاظت از معادن نفت

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeاعزام سربازان آمریکایی به سوریه برای حفاظت از معادن نفت
اعزام سربازان آمریکایی به سوریه برای حفاظت از معادن نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا در حال مطالعه طرحی است که طبق آن 500 نظامی این کشور برای حفاظت از معادن نفت به شمال شرقی سوریه اعزام خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ، علاوه بر این طبق این طرح دهها تانک "آبرامز" در منطقه مستقر خواهند شد.

به عقیده وال استریت زورنال، طرح جدید به معنای آن است که واشنگتن اهداف خود را تغییر داده و به جای مبارزه با شبه نظامیان داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) می خواهد توجه خود را معطوف حفاظت از معادن نفت ساخته و از این موضوع به عنوان اهرم احتمالی برای تاثیر گذاری بر جریان مذاکرات آتی درباره مسئله سوریه استفاده کند.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز خاطرنشان می سازد که ممکن است تجهیزات نظامی سنگین آمریکا در استان دیرالزور در نزدیکی معدن گاز Conoco مستقر شوند. روزنامه واشنگتن پست اضافه می کند که به احتمال زیاد تانک ها به همراه پلتفرم های زنجیردار "بردلی" به آنجا اعزام خواهند شد.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  مایل است دستکم 200 نفر از افراد نیروهای ویژه را برای مبارزه با داعش به شرق سوریه اعزام کند.

ایالات متحده و ترکیه در 17 اکتبر توافق کردند که عملیات نظامی ترکیه را 120 ساعت به حالت تعلیق درآورند وطی این مدت  نیروهای کرد از منطقه حائل 30 کیلومتری در مرز ترکیه و سوریه که آنکارا در نظر دارد به طور مستقل کنترل کند خارج شوند . این آتش بس ساعت 22:00 به وقت مسکو روز سه شنبه به پایان رسید.

9 اکتبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی داعش خبر داد.

هواپیماهای نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز دو کشور حمله کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала