درخواست اردوغان براى تحويل فرمانده نيروهاى دموكرات كرد سوريه به تركيه

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست اردوغان براى تحويل فرمانده نيروهاى دموكرات كرد سوريه به تركيه
درخواست اردوغان براى تحويل فرمانده نيروهاى دموكرات كرد سوريه به تركيه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه اظهار داشت كه ایالات متحده باید مظلوم کوبانی عبدی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه را تسلیم آنكارا کند.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان به نقل از رسانه های ترکیه گفت: ایالات متحده باید او را به ترکیه منتقل كند. کوبانی با علائم قرمز از سوی اینترپل تحت تعقیب است.

وی از رهبران و سیاستمداران آلمان، فرانسه و ایالات متحده که با نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه دیدار داشتند انتقاد کرد است.

توافقات وزیر دفاع روسیه و فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه - اسپوتنیک ایران
توافقات وزیر دفاع روسیه و فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت كه روابط وی با دونالد ترامپ رهبر آمریكا در سطح مطلوبی است و گفتگوهای آنها "صادقانه" است.

اردوغان افزود: ترامپ اگر تا حد امکان صادقانه در روابط شخصی ما عمل کرد. من به ایالات متحده سفر می کنم. یک فضای مثبت بین کشورهای ما حاکم خواهد شد.

علاوه بر این، رهبر ترکیه اظهار داشت كه آنكارا وظایف نظارتی و كنترلی را در منطقه منبج انجام خواهد داد.

در 9 اکتبر، اردوغان از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی داعش خبر داد.
هواپیماهای نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز دو کشور حمله کردند.

ایالات متحده و ترکیه در 17 اکتبر توافق کردند که عملیات نظامی ترکیه را 120 ساعت به حالت تعلیق درآورند و نیروهای کرد را از منطقه حائل 30 کیلومتری در مرز ترکیه و سوریه که آنکارا در نظر دارد به طور مستقل کنترل کند خارج کند. آتش بس ساعت 22:00 به وقت مسکو روز سه شنبه به پایان رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала