لبنان: تظاهرات کشور را فلج کرده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agensy / لبنان: تظاهرات کشور را فلج کرده است
لبنان: تظاهرات کشور را فلج کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هم زمان با درخواست رئیس جمهور مبنی بر انجام گفتگوها و دعوت مردم به آرامش اعتراضات در لبنان بالا گرفت و مردم خواستار استعفای دولت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در لبنان هشتمین روز است که تظاهرات برگزار می شود. بسیاری از موسسات دولتی، مدارس، بانک ها در کشور بسته هستند، جاده های مهم مسدود شده است. پیش از این تعدادی از اعضای دولت استعفا داده بودند و نخست وزیر سعد حریری طرحی را برای اصلاحات در مقیاس بزرگ اعلام كرد كه می بایست تاثیر در افکار معترضین می گذاشت. تعداد معترضین پس از درخواست دیروز رئیس جمهور میشل عون برای گفتگو افزایش یافته است.

تظاهرات در لبنان - اسپوتنیک ایران
تظاهراتها در لبنان ممکن است به آشوب مبدل شوند

نماینده مجلس لبنان، ادگار ملوف به اسپوتنیک گفت: رئیس جمهور درهای گفتگو با معترضین را باز کرده است. در حال مبارزه با فساد است. اکنون در مرحله تصویب 4 قانون برای مقابله با این پدیده است تا نتایج در آینده نزدیک احساس شود. طبق سایر الزامات معترضین، قوانین اندکی بعد تصویب می شوند، شما باید صبر کنید.
احزاب سیاسی به طور جدی بر روی مطالبات مردم کار می کنند. بنابراین، طی 72 ساعت گفتگوی پر فشار، یک بسته کامل اصلاحات به تصویب رسید. این یک شاخص بسیار خوب است. علاوه بر این، اصلاحات توسط همه جناح های سیاسی دولت به تصویب رسید.
تقاضای مردم برای حضور در خیابانها برای نقض نظم و قانون اساسی، منجر به ایجاد خلاء سیاسی در امور می شود، اگر به این گرداب عدم اطمینان بپیوندید اوضاع اقتصادی بدتر می شود.
تظاهرکنندگان گفتگو نمی خواهند، آنها به استعفا نیاز دارند. نعما بدردین از ​​فعالان، به اسپوتنیک گفت: ما در حال مطالعه پیشنهاد رئیس جمهور لبنان هستیم. اکنون یک کمیته ویژه با این موضوع سر و کار دارد و پاسخی را به رئیس جمهور می دهد.
یکی از فعالان به اسپوتنیک گفت: ما فقط از انحلال فوری دولت راضی می شویم. بگذارید آنها پولی را که از سال 1990 از طرف دولت و همه ما سرقت کرده اند برگردانند. آنها باید پاسخگو باشند انتخابات زودرس پارلمان لازم است. تا زمانی که همه این الزامات برآورده نشود، ما خیابان ها را ترک نخواهیم کرد.
یک خبرنگار اسپوتنیک در لبنان گزارش داد، که معترضین همچنان به مسدود کردن جاده های بین راهی لبنان ادامه می دهند و فلج همه تدارکات و عملکرد مناطق را تشدید می کند.
این اعتراضات در لبنان از 17 اکتبر پس از اعلام برنامه هایی برای معرفی مالیات های جدید از جمله هزینه تماس با پیام رسان واتساپ آغاز شد. پس از شروع شورشها، دولت تصمیم به پرداخت تماس با واتس اپ را برداشت، اما این امتیاز اعتراضات را متوقف نکرد. معترضین خواستار استعفای دولت لبنان هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала