عاملی که آمریکا را از حمله به روسیه باز می دارد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر عاملی که آمریکا را از حمله به روسیه باز می دارد
عاملی که آمریکا را از حمله به روسیه باز می دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه چینی Sohu می نویسد امریکا در نتیجه وجود نیروهای هسته ای استراتژیک در دست روسیه نمی تواند طرح حمله به روسیه را در سر بپروراند.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه خاطرنشان می سازد:" در جهان معاصر اگر کشوری دارای نیروهای هسته ای استراتژیک باشد، سرکرده نامیده می شود و به این دلیل نیروهای هسته ای استراتژیک را همچنین راز تأمین صلح می نامند".

نویسنده مطلب  منتشره در نشریه چینی اضافه می کند:" واشنگتن با وجود فروپاشی اتحاد شوروی و کاهش چندین برابر بودجه نظامی مسکو، هنوز  از روسیه می ترسد" و نیروهای هسته ای استراتژیک روسیه هنوز در حالت آماده باش کامل قرار دارند که "آمریکایی ها را وادار می سازد که باروت خود را خشک نگه دارند".

نشریه چینی یادآور می شود روسیه در سال 1991 میلادی 70 درصد نیروهای هسته ای استراتژیک اتحاد شوروی سابق را به دست آورد و به این دلیل همواره دارای وسایل زمینی، دریایی و هوایی برای وارد کردن ضربات استراتژیک بوده است. روسیه یگانه کشور در جهان غیر از امریکا است که دارای چنین امکاناتی است.

در دنباله مطلب منتشره امده است  تصمیم واشنگتن درباره خروج از توافقنامه های خلع سلاح هسته ای از جمله پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد، فشار استراتژیک شدیدی بر روسیه وارد کرد اما مسکو با رزمایش اخیر خود تحت عنوان "گروم 2019" بطور واضح به جهانیان نشان داد که نیروهای هسته ای استراتژیک طی سال های آینده امنیت روسیه را تأمین خواهد نمود و "به این دلیل آمریکا طی سالهای نزدیک جرأت نخواهد کرد حتی نگاه چپ به روسیه بکند".

رزمایش "گروم 2019" (تندر-2019) از روز 15 تا 17 اکتبر با شرکت حدود 12 هزارنفر پرسنل نظامی،  213 پرتابگر ، 105 فروند هواپیما از جمله پنج فروند هواپیمای استراتژیک موشک انداز ، تا 15 کشتی جنگی سطحی، پنج زیر دریایی و 310 دستگاه ماشین  نظامی برگزار  شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала