پوتین: سوریه باید از حضور نظامی کشورهای خارجی آزاد شود

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: سوریه باید از حضور نظامی کشورهای خارجی خلاص شود
پوتین: سوریه باید از حضور نظامی کشورهای خارجی خلاص شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود، اما ترکیه این تمامیت را تقسیم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در خصوص بحران سوریه اعلام نمود که، سوریه باید از حضور نظامی کشورهای خارجی آزاد شود، تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود، اما ترکیه این تمامیت را تقسیم می کند.

گفتنی است، امروز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به سوچی برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: در صورتی که آمریکا به وعده های خود در خصوص عقب نشینی نیروهای کرد از شمال شرق سوریه عمل نکند، ترکیه آماده از سرگیری دوباره عملیات نظامی "سرچشمه صلح" در سوریه است. 

آمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات در سوریه - اسپوتنیک ایران
آمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات در سوریه

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به این موضوع که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به وی پیشنهادی برای تمدید تعلیق عملیات "سرچشمه صلح" نداده است، تأکید کرد: چنین پیشنهادی از سوی ماکرون دریافت نشده است. علاوه بر این فرانسه درباره چنین مسائلی بیشتر با نیروهای کرد گفتگو می کند تا با ترکیه.

در 9 اکتبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و گروه تروریستی دولت اسلامی، داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) خبر داد. در همان روز هواپیماهای ترکیه‌ای به راس العین و شهرهای دیگر سوریه حمله کردند. 17 اکتبر، ترکیه و ایالات متحده توافق کردند که عملیات نظامی چشمه صلح در شمال شرقی سوریه را به حالت تعلیق درآورند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала