ترامپ : سعودی ها فقط " پول" دارند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ تأیید کرد که ایران در حمله به نفتکش ها در دریای عمان نفش داشته است
ترامپ تأیید کرد که ایران در حمله به نفتکش ها در دریای عمان نفش داشته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز بیان داشت که عربستان سعودی غیر از پول چیز دیگری ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز ادعای دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را تکرار کرده و با افتخار از دستاورد دولتش در زمینه گرفتن پول از سعودی‌ها سخن گفته است.

از ترامپ درباره تهران پرسیده شد و اینکه ایران یک پهپاد (آمریکایی) را در هوا هدف قرار داد. آنها نفتکش‌ها را توقیف کرده‌اند. شما درباره استقلال انرژی آمریکا و تنگه هرمز صحبت کردید».

رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داد: «خوب اول از همه باید بگویم که ایرانی ها نفتکش‌های ما را نگرفته‌اند و آن نفتکش‌ها مال ما نبودند اما درباره تنگه هرمز باید بگویم که این تنگه از منظر ژئواستراتژیکی برای ما اهمیت کمتری دارد».

ترامپ افزود: «ما در تنگه هرمز کشتی‌های خیلی کمی داریم چرا که از زمان حضور من (در مقام ریاست جمهوری آمریکا)، ما دیگر از نظر انرژی، مستقل شده‌ایم در نتیجه ما در آنجا کشتی‌های کمی داریم».

ترامپ در پاسخ به ابراز شگفتی مجری فاکس نیوز درباره «حمله نکردن به ایران» در پاسخ به سرنگونی گلوبال هاوک اینطور پاسخ داد: «ما (با حمله نکردن به ایران) حسن نیت زیادی (برای آمریکا) درست کرده‌ایم. آنها (ایرانی‌ها) یک پهپاد را که کسی در آن نبود، ساقط کردند. حسن نیت زیادی درست شده است. آنها عربستان سعودی را هدف قرار دادند. ما (آمریکا) به عربستان سعودی نظامیانمان را فرستادیم».

ترامپ بیان داشت: «عربستان سعودی دارد پول (اعزام نظامیان آمریکا را) پرداخت می‌کند. شما می‌دانید که این موضوع هرگز قبلا اتفاق نیافتاده بود. ما به آنها گفتیم که شما باید پولش را بدهید و آنها دارند پول می‌دهند. آنها به‌جز پول، چیز دیگری ندارند فقط پول نقد».

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: «آنها دارند پول می‌دهند و ما برخی از نظامیانمان را به آنجا فرستادیم و می‌خواهیم که از آنها به خوبی حفاظت کنیم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала