رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی علت مشکلات جهان مدرن را بیان کرد

© Sputnik / Valeriy Malnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی علت مشکلات جهان مدرن را بیان کرد
رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی علت مشکلات جهان مدرن را بیان کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاستمداران غربی نتوانستند آزمایش دوره جدید را تحمل کنند ، چنین عقیده ای در مصاحبه با روزنامه Welt am Sonntag توسط رئیس جمهور پیشین اتحاد جماهیر شوروی میخائیل گورباچف ابراز شد ، گزیده هایی از مکالمه وی با روزنامه نگار مشهور آلمانی استفان آست در وب سایت بنیاد گورباچف منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، گورباچف ​​با ارزیابی اقدامات غرب پس از پایان جنگ سرد بیان داشت: پایان جنگ سرد پیروزی مشترک ما بود، اما سیاستمداران غربی و مهمتر از همه ایالات متحده آمریکا خود را پیروز اعلام کردند. آنها این مسئله را در همه جا جار زدند.

به گفته رهبر سابق شوروی، رهبران کشورهای غربی فکر نکرده اند که چگونه چنین تفسیری از وقایع در روسیه استنباط می شود و این امر چگونه می تواند بر روابط آینده تأثیر بگذارد.

و آنها رفتاری را شروع کردند که گویی اکنون همه چیز به غرب اجازه داده شده است! استفاده از زور بدون تحریم شورای امنیت سازمان ملل، نقض معاهدات بین المللی، تحمیل شرایط خاص خود ... در اروپا به جای ایجاد یک ساختار امنیتی جدید مشترک، آنها در مسیر گسترش ناتو حرکت کردند و این اتحاد را ضامن امنیت در قاره ما و فراتر از آن اعلام کردند. به طور کلی، باید اعتراف کنیم که سیاستمداران غربی آزمایش دوره جدید را تحمل نکرده اند.
به عقیده وی، این دقیقاً علت اصلی مشکلات فعلی است. گورباچف در پایان گفت: "اخیراً در اروپا برخی سیاستمداران با جدیت بیشتر، آنها فکر می کنند که تلاش برای منزوی کردن روسیه به ضرر همه است،
همه باید مشترکاً به دنبال راهی باشند که متناسب برای همه طرفین باشد. من می دانم که نیز در روسیه در مورد این موضوع فکر می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала