معاون رئیس ستاد کل ایران: ایران و روسیه قادر به تثبیت اوضاع در خاورمیانه خواهند بود

CC BY 4.0 / TASNIM AGENCY NEWS / سردار مهدی ربانی
سردار مهدی ربانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران سرتیپ مهدی ربانی، در مجمع امنیتی شیانگشان در پکن اعلام کرد: همکاری ایران و روسیه در زمینه امنیت تأثیر مثبتی بر اوضاع امنیتی خاورمیانه دارد و به ثبات منطقه در آینده کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در مجمع امنیتی پکن، سردار مهدی ربانی معاون رئیس ستاد کل ایران، بیان داشت: متأسفانه وضعیت امنیتی در خاورمیانه در حال حاضر چندان مناسب نیست. اما به لطف همکاری کشورهایی مانند ایران و روسیه، اوضاع در این زمینه بهبود خواهد یافت. وی خاطرنشان كرد: ما از این امر مطمئن هستیم.

سردار می افزاید: "خوشبختانه ما روابط بسیار خوبی با روسیه داریم. من بارها در روسیه بوده ام. ما با دوستان روسی روابط بسیار خوبی داریم، خصوصاً در رابطه با همکاری های نظامی؛ مشکلات امنیتی را با آنها گفتگو می کنیم." وی در پایان گفت: "ما اطمینان داریم که همکاری مثمر ثمر با روسیه و کشورهای آسیایی مانند چین یک عامل مثبت است."

مجمع امنیتی شیانگ شان 9 از 20 تا 22 اکتبر در پایتخت چین برگزار می شود. امسال شعار این مجمع "حفظ نظم بین المللی و ایجاد صلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه" است. 23 وزیر دفاع و شش رئیس ستاد کل و همچنین صدها متخصص و دانشمند از بیش از 100 کشور جهان در آن شرکت می کنند.

برگزارکنندگان مجمع امنیتی شیانگ شان وزارت دفاع و همچنین انجمن علوم نظامی و انجمن مطالعات استراتژیک بین المللی چین هستند. اولین مجمع از این دست در سال 2006 برگزار شد و سپس هر دو سال یکبار برگزار می شود. از سال 2015، این نشست بین المللی امنیتی هر ساله برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала