میانجیگری انگلیس میان ترکیه و اروپا

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworth میانجیگری انگلیس میان ترکیه و اروپا

میانجیگری انگلیس میان ترکیه و اروپا
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریس جانسون و اردوغان با گفتگو با مقامات برخی کشورهای اروپایی، عملیات اخیر ترکیه در سوریه را مورد بررسی قرار می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد، بوریس جانسون و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در باره حمله نظامی آنکارا به شمال سوریه، با سران کشورهای فرانسه و آلمان گفت وگو می کنند. 

اردوغان: به سرکوب تروریست ها در سوریه ادامه خواهیم داد - اسپوتنیک ایران
اردوغان: به سرکوب تروریست ها در سوریه ادامه خواهیم داد

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، در این گفتگوها، وضعیت حملات به سوریه و همچنین موضوعات گسترده تر از جمله  تروریسم و ‌مهاجرت گفت وگو خواهد شد.

جانسون همچنین توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا را گامی در جهت پیشرفت توصیف اما تأکید کرد که نگرانی های زیادی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه وجود دارد.

گفتنی است، پیش از این رئیس جمهور فرانسه در اخرین اظهار نظر خود، بحران سوریه را نتیجه اشتباه غرب می داند. مکرون گفت: "با احترام کامل به مبارزه با حزب کارگران کرد و تروریست ها، آنچه من همیشه به رئیس جمهور (ترکیه رجب طیب اردوغان) می گفتم ، این است که اهداف بسیاری از نیروهای دموکراتیک سوریه ، مبارزان آزادی و مبارزان علیه داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) با نیروهای کرد یکی نیست".

رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران  کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала