جزئیات جالب مذاکرات آمریکا و ترکیه

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر جزئیات جالب مذاکرات آمریکا و ترکیه
جزئیات جالب مذاکرات آمریکا و ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جزئیات مذاکرات آمریکا و ترکیه که در جریان آن درباره آتش بس پنج روزه در شمال سوریه توافق حاصل شد ، معلوم گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بیش از چهار ساعت مذاکره کردند. عدم تمایل آنکارا برای تن در دادن به آتش بس، مشکل اساسی بود اما سپس اردوغان تقاضا کرد آتش بس موقت باشد و برای همیشه برقرار نشود.

رئیس جمهور ترکیه می گفت آماده است 24 یا 48 ساعت آتش برقرار کند و در نهایت اردوغان و پنس درباره برقراری یک آتش بس 120 ساعته به توافق رسیدند. خاطرنشان می شود به دنبال این طرفین درباره دیگر مسائل نیز به پیشرفت دست یافتند.

علاوه بر این پنس به اردوغان اطمینان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  به رهبر ترکیه ارج نهاده و به او احترام می گذارد. همچنین ادعای معاون رئیس جمهور امریکا  در اینباره که بسیاری از اعضای هیئت ایالات متحده جنگ دیده هستند و پسر وی نیز نظامی بوده، در رفع تشنج بین دو طرف کمک کرد. وی از طرف امریکایی ها به خانواده کشته شدگان در جریان عملیات ترکیه ابراز تسلیت گفت.

در جریان مذاکرات قرار شد طی این آتش بس پنج روزه نیروهای کرد به میزان 30 کیلومتر از مرز سوریه و ترکیه عقب نشینی کنند. هر دو طرف اعلام کردند که در مبارزه با داعش که دشمن مشترک آنها است، به توافق رسیده اند.

رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران  کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

نظامیان ترکیه امیدوارند که مناطق مرزی سوریه را از شبه نظامیان کرد که آنها را تروریست می نامند، پاکسازی نمایند و همچنین منطقه امنی ایجاد کرده و پناهندگان سوری را در آنجا مستقر کنند. آنکارا پیشتر اطلاع داده بود که در ترکیه تقریبا ۴ میلیون سوری هستند که این کشور نمی تواند تا ابد آنها را نگه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала