آیا کمر آرامکو پس از حملات پهپادها راست شده است؟

© Sputnikآیا کمر آرامکو پس از حملات پهپادی راست شده است؟
آیا کمر آرامکو پس از حملات پهپادی راست شده است؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری فرانس 24، از تعویق فعالیت شرکت آرامکو در بورس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، شبکه فرانس ۲۴ اعلام نمود که شرکت آرامکو، با تاخیر فعالیت های شرکت به ماه های دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) در بورس حاضر می شود. 

ولي العهد الأمير محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران
حمله ایران به آرامکو تجاوزی بدور از عقل

رسانه فرانسوی در ادامه اعلام کرد، از عمده دلایل تاخیر عملیاتی شدن کامل شرکت نفتی آرامکو تاثیر بسیار قوی حملات پهپادهای انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان بوده است.

پیش از این «امین ناصر» مدیرعامل شرکت آرامکو اعلام کرد که ظرف چند هفته آینده شرکت نفتی جهان را وارد بازار بورس می کند؛ اتفاقی که بازارهای بین‌المللی بورس بی‌صبرانه انتظارش را می‌کشند، چرا که قرار بوده که این بزرگ‌ترین ورود یک شرکت به بازار بورس از نظر حجم سرمایه باشد.

اما حملاتی که به پالایشگاه‌های آرامکو صورت گرفته، عربستان را چه از نظر نظامی و چه از نظر اقتصادی تحت تأثیر قرار داده است.

این حملات زیان‌های اقتصادی عظیمی به بار آورده‌اند، و بر ارزش آرامکو به‌سرعت تأثیر گذاشته است. تحلیل‌گران پتروشیمی در لندن می‌گویند که در این شراسط ارزش سهام آرامکو در شرایط فعلی با خطر ریزش شدید روبروست.

در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله موشکی قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثی های یمن برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع و دیگر مقامات ایران این اتهام را اکیدا رد کرده اند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی برخی از ناظران می گویند خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 بوده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала