افشای دلیل توافق آمریکا و ترکیه

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر افشای دلیل توافق آمریکا و ترکیه
افشای دلیل توافق آمریکا و ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که ترکیه به واشنگتن تعهد داده که منطقه امن در شمال سوریه موقت است و برای مدت طولانی قصد ماندن در این مناطق را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، طوری که  روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نوشته ، جیمز جفری، نماینده آمریکا در سوریه به خبرنگاران گفت: مسؤولان ترکیه‌ از جمله شخص رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور بارها به ما اطمینان داده‌اند که به هیچ وجه قصد ماندن در سوریه برای یک دوره طولانی را ندارند.

جفری گفت: هیچ شکی در این مساله نیست که یگان‌های مدافع خلق کرد مایلند در آن مناطق بمانند. براساس ارزیابی ما آن‌ها قدرت نظامی برای سیطره بر آن مناطق را ندارند برای همین معتقدیم که آتش‌بس برای کنترل این وضعیت آشفته بهتر خواهد بود.

ترکیه بعد از اینکه نتوانست به توافقی با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه دست یابد اخیرا عملیاتی را علیه کردها در شمال شرق این کشور آغاز کرد.

بتازگی رجب طیب اردوغان در آنکارا با مایک پنس، معاون ریاست جمهوری امریکا بیش از چهار ساعت مذاکره کرده بود که در نتیجه آن درباره قطع 120 ساعتی عملیات ترکیه در سوریه برای عقب نشینی نیروهای کردهای سوریه از مرز ترکیه توافق حاصل شده بود.

رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران  کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

نظامیان ترکیه امیدوارند که مناطق مرزی سوریه را از شبه نظامیان کرد که آنها را تروریست می نامند، پاکسازی نمایند و همچنین منطقه امنی ایجاد کرده و پناهندگان سوری را در آنجا مستقر کنند. آنکارا پیشتر اطلاع داده بود که در ترکیه تقریبا ۴ میلیون سوری هستند که این کشور نمی تواند تا ابد آنها را نگه دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала