اعزام نیروهای مسلح ژاپن به تنگه هرمز

© AFP 2023 / Mandel NGANاعزام نیروهای مسلح ژاپن به تنگه هرمز
اعزام نیروهای مسلح ژاپن به تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ژاپن تصمیم گرفته یگان های ارتش این کشور را به تنگه هرمز اعزام کند اما این کار به صورت انفرادی انجام می شود و در ارتباط با ائتلاف در حال تشکیل از سوی آمریکا نیست.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه آساهی اطلاع داده است.

پیشتتر نیز رسانه های ژاپنی از قصد دولت این کشور برای اعزام یگان های ارتش  خود به تنگه هرمز در خارج از چارچوب ائتلاف در حال تشکیل از سوی آمریکا از جمله فرستادن یک کشتی جنگی نیروی دریایی به آنجا سخن گفته بودند.

از سوی دیگر یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه ژاپن و سخنگوی دولت این کشور امروز اعلام کرد در حال حاضر مقامات ژاپن واقعاً در حال بررسی امکان اعزام نیروهای مسلح به تنگه هرمز هستند اما گرفته شدن تصمیم نهایی در اینباره را تأئید نکرد.

وی تاکید نمود صلح و ثبات در خاورمیانه  دارای اهمیت فوق العاده زیادی برای جامعه بین المللی از جمله ژاپن است و افزود: "اگر نیروهای مسلح ژاپن در هرحال به منطقه اعزام شوند، در آنجا به جمع آوری اطلاعات خواهند پرداخت" و قول داد تصمیم نهایی در اینباره دیرتر اعلام شود.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала