گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف با موضوع بحران شمال سوریه

© Sputnik / Maksim Blinovگفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف با محوریت بحران سوریه
گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف با محوریت بحران سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه ایران و روسیه در خصوص بحران سوریه به گفتگو پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف گفت و گو تلفنی داشته است، در این گفتگو وزیران درباره اوضاع شمال شرقی سوریه گفتگو کردند.

این گفتگو به پیشنهاد ایران صورت گرفت.

آمریکایی ها در پی تمیز کاری جنایات خود پس از خروج از سوریه - اسپوتنیک ایران
آمریکایی ها در پی تمیز کاری جنایات خود پس از خروج از سوریه

در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: "در این گفتگو، موضوعات مربوط به اوضاع در شمال شرقی سوریه مورد بحث قرار گرفت. به عقیده طرفین، لزوم دستیابی به ثبات پایدار و طولانی مدت در سواحل شرقی رود فرات بر اساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از طریق تعامل و گفتگو بین دمشق و آنکارا صورت می پذیرد، و همچنین گفتگو میان مقامات سوریه و نمایندگان کردهای سوریه اساس این موضوع است. روسیه و ایران برای تسهیل این ارتباطات، امادگی خود را اعلام می کنند".

در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "مذاکره کنندگان بر مبادله نظرات و هماهنگی رویکردهای سه کشور شرکت کننده در مذاکرات آستانه درباره سوریه به توافق رسیدند ، همچنین بر کار کمیته مشروطه در ژنو تاکید ورزیدند".

گفتنی است، در روز چهارشنبه 17 مهر، ترکیه از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان چشمه صلح در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات چشمه صلح، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد. سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه مقابله ای آماده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала