ایران آماده برداشتن گام چهارم هسته‌ای است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ایران آماده برداشتن گام چهارم هسته‌ای است
ایران آماده برداشتن گام چهارم هسته‌ای است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر روحانی: اگر اروپا به تعهدات برجامی خود عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران آماده برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات خود در برجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی، درباره واکنش ایران به عدم اجرای تعهدات مربوط به توافق هسته ای از سوی اروپاییان، از پیگیری مداوم اجرای این تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بیان کرد: در صورتی که اروپا به تعهدات خود عمل نکند؛ ایران گام چهارم را نیز در موعد مقرر بر می‌دارد.

درخواست آلمان و فرانسه از ایران برای پایبندی به برجام - اسپوتنیک ایران
درخواست آلمان و فرانسه از ایران برای پایبندی به برجام

وی از تشکیل کمیته‌ای در این راستا خبر داد و گفت: این کمیته‌ها هم گام سوم و هم تأثیرات آن را بررسی می‌کنند.

واعظی خاطر نشان کرد: همچنین این کمیته بررسی می‌کند که چه نوع اقداماتی را متناسب با شرایط حال برای برداشتن گام چهارم در دستور کار قرار داد.

وی همچنین افزود: طبیعی است که نتیجه این تصمیمات یک هفته قبل از اتمام موعد مقرر ایران به کشورهای اروپایی به رئیس‌جمهور تقدیم می‌شود.

رئیس دفتر حسن روحانی با بیان اینکه در این زمینه بررسی‌ها و رصدهای کافی و پیش بینی شده انجام می‌شود و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود گفت: اگر هدف‌گذاری‌های لازم برای گام سوم متحقق پیدا نکند و اروپایی‌ها و گروه 1+4 نتوانند به تعهدات خود عمل کنند طبیعی است که برای برداشت گام چهارم اقدام می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала