اتهام جدید آمریکا به ایران

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا ادعا می کند ایران از سال گذشته میلادی به گروه های تروریستی در منطقه موشک هایی را واگذار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، امروز برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در نشست گفت و شنود در کمیته امور خارجی سنای ایالات متحده  ادعا کرد مقامات  جمهوری اسلامی از سال 2018 میلادی واگذاری موشک ها به گروه های تروریستی در خاورمیانه را آغاز کرده اند.

این دیپلمات آمریکایی "اطلاعات تا چندی پیش محرمانه در رابطه با برنامه موشکی ایران" را به قانونگذاران آمریکایی ارائه داد.

برایان هوک معتقد است ایران از سال گذشته میلادی تعداد زیادی از موشک های مشمول تحریم های آمریکا را به برخی از گروه های تروریستی در منطقه تحویل داده و به ساخت سامانه های موشکی و فناوری های مربوطه منحصراً جهت صادرات آنها به دست نشاندگان خود در منطقه ادامه می دهد".

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن حمله به تاسیسات نفتی عربستان که ایالات متحده جمهوری اسلامی را عامل آن می داند، متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала