خلیج فارس به خاطر اقدامات آمریکا علیه ایران، یک انبار باروت است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقدامات آمریکا در ارتباط با ایران منطقه خلیج فارس را به انبار باروت تبدیل کرده است، جایگزین های حل و فصل مشکلات از طریق گفتگو وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه ای با مجله « حیات بین المللی » در این خصوص اظهار نظر نمود.

ریابکوف خاطر نشان کرد که چندی پیش روسیه «موضع به روز شده خود را در خصوص شکل گیری سیستم امنیت جمعی در منطقه خلیج فارش بر پایه گفتگو و اقدامات تقویت اعتماد، تبادل اطلاعات مرتبط» پیشنهاد کرد.

ریابکوف افزود: « متاسفانه ، آمریکا و کشورهای بانفوذ منطقه این مسئله را نمی پذیرند. آنها معتقدند که سیاست فشار حداکثری همانطور که آنها خودشان می نامند سودآور است: ایران به شدت سطح تضمین امنیت خود را کاهش می دهد و به سمت شرایط وخیم شده موجود توافق هسته ای پیش خواهد رفت. سخن همچنین در خصوص محدودیت برنامه موشکی ایران و تغییر روش های این کشور در زمینه آنچه که در منطقه رخ می دهد، است.»

وی ادامه داد: « چنین سیاستی در ارتباط با ایران همانند سابق انعکاس اطمینان مطلق آمریکا به قدرت و توانایی تحریم ها، باج خواهی و نیروی گروهک های هوایی است. منطقه از مدت ها پیش به انبار باروت تبدیل شده است. بنابراین جایگزین های پیشنهادات ما وجود ندارد. ما به سمت ایده های خود پیش می رویم جایی که ممکن است همراه با ایران این کار را انجام می دهیم. فکر می کنیم که در نهایت فکر سالم بدون جرقه ای بر این انبار باروت پیش رفته و راهش را پیدا می کند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала