نظر مقام قطری درباره احتمال آغاز جنگ بین ایران و آمریکا

CC0 / Pixabay / کمک مالی قطر برای بازسازی غزه
کمک مالی قطر برای بازسازی غزه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر امکان آغاز جنگ بین ایران و قطر را منتفی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، العطیه در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی امنیتی در دوحه گفت:"ترامپ در رابطه با ایران بسیار سنجیده عمل می کند... من احتمال نمی دهم در آینده هیچگونه جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد  چون دو کشور دارای رهبران خردمندی هستند. گفتگو کوتاه ترین راه برای برقراری ثبات در منطقه است اما کسانی هستند که اوضاع در رابطه با ایران را بی ثبات کرده و آمریکا را به عملیات جنگی می کشانند".

وزیر دفاع قطر در پاسخ به سوالی در اینباره که آیا آمریکا می تواند بدون اجازه قطر عملیات جنگی علیه ایران را از خاک این امیر نشین آغاز کند، خاطرنشان ساخت که کشور وی در رابطه با استقرار پایگاه نظامی العبید ـ بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه در شمال قطر، اقدامات خود را هرروز با آمریکایی ها هماهنگ می سازد چون "صحبت بر سر رعایت حق حاکمیت یک کشور است".

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن حمله به تاسیسات نفتی عربستان که ایالات متحده جمهوری اسلامی را عامل آن می داند، متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала