آنکارا: تل ابیض به محاصره درآمده است

© AFP 2023 / Delil Souleimanآنکارا: تل ابیض به محاصره درآمده است
آنکارا: تل ابیض به محاصره درآمده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای قسد از کشته شدن ۴۵ نفر از نیروهای خود طی چهار روز گذشته خبر دادند و این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای قسد خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، روز چهارشنبه از آغاز رسمی عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. رئیس جمهور ترکیه با اعلام این که عملیات نظامی با نام چشمه صلح است، همچنین گفت که عملیات چشمه صلح علیه داعش و پ.ک.ک/ی.پ.گ است.

اردوغان اتحادیه اروپا را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اردوغان اتحادیه اروپا را تهدید کرد

رئیس جمهور ترکیه همچنین هدف از این عملیات را جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی کشورش و بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه عنوان کرده است. به گفته رئیس جمهور ترکیه، عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی خواهد کرد و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌ گردد.

ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن تاکنون بر ۲۵ روستا در محورهای تل ابیض و راس العین مسلط شده اند. نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن تل ابیض را محاصره کرده اند اما به آن وارد نشده اند تا بتوانند مین ها را جمع آوری کنند. در حالی  که آنکارا از تسلط بر شهر راس العین خبر می دهد اما نیروهای قسد ضمن تکذیب آن از درگیری های شدید در منطقه صنعتی راس العین خبر دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала