شمخانی: شرارت در آبراه‌های بین‌المللی بی جواب نمی‌ماند

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن سازی رفت و آمد کشتی های تجاری انجام می‌شود بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی اذعان داشت: راهزنی های دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن سازی رفت و آمد کشتی های  تجاری انجام می‌شود بی پاسخ نخواهد ماند.

واکنش کاربران به حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران به حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ

شمخانی با اشاره به حمله موشکی بامداد جمعه به نفتکش ایرانی در دریای سرخ اظهار داشت: کمیته ویژه بررسی موضوع حمله به نفتکش سابیتی که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ هدف دو موشک قرار گرفت تشکیل شده و گزارش آن به زودی برای اخذ تصمیم به مراجع مسئول ارائه می‌شود.

دریادار اضافه کرد: با بررسی تصاویر ویدیویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع آوری شده، دست های پس پرده اصلی این خرابکاری بدست آمده است. وی به اقدامات تخریبی دیگری که طی ماه‌های گذشته بر علیه نفتکش‌های ایرانی هپینس و هلم در دریای سرخ صورت پذیرفته اشاره کرد و خاطر نشان شد: ناامن سازی آبراه‌های بین‌المللی، مخاطرات نگران کننده‌ای را برای اقتصاد جهانی بدنبال خواهد داشت و مسئولیت عواقب آن متوجه برنامه ریزان، مجریان و پشتیبانی کنندگان از اینگونه اقدامات تحریک آمیز خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала