امضای توافقنامه همکاری‌های نظامی کشورهای حاشیه خزر

© Photo / IRNAامضای توافقنامه همکاری‌های نظامی کشورهای حاشیه خزر
امضای توافقنامه همکاری‌های نظامی کشورهای حاشیه خزر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توافقنامه همکاری‌های نظامی پنج کشور حوزه خزر با حضور امیردریادار حسین خانزادی و دیگر فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه خزر خزر در سنت پترزبورگ روسیه امضا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، همکاری های امنیتی، آموزشی، فنی و امداد و نجات دریایی از مهم‌ترین بندهای این موافقتنامه است.

گفتنی است، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همزمان با حضور در نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حوزه خزر در روسیه، جداگانه با فرماندهان نیروی دریایی روسیه، جمهوری آذربایجان و قزاقستان دیدار کرد.

امیر دریادار خانزادی پیش تر درباره محورهای مهم این موافقتنامه گفته بود: همکاری‌های امنیتی، آموزشی، فنی و موضوع امداد و نجات دریایی از مهم‌ترین بندهای این موافقتنامه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک اشاره و تصریح کرد: وقتی دو یا چند کشور رزمایش نظامی برگزار میکنند، به آن معناست که سطح وسیعی از توافق و همکاری بین آنها ایجاد شده است.

وی بالابردن آمادگی رزمی و دستیابی به امنیت جمعی در مناطقی مشخص را هدف برگزاری این رزمایش عنوان کرد و گفت: هماهنگی و توافق برای برگزاری رزمایش دریایی ایران و روسیه از قبل انجام شده و امیدواریم تا پایان سال این رزمایش در منطقه اقیانوس هند برگزار شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала