واکنش تند ترکیه به انتقادهای عربستان در رابطه با حمله به شمال سوریه

© AFP 2023 / Adem Altanواکنش تند ترکیه به انتقادهای عربستان از حمله به شمال سوریه
واکنش تند ترکیه به انتقادهای عربستان از حمله به شمال سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ترکیه در واکنش تند به بیانیه دولت عربستان در محکوم کردن حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، قتل شهروندان یمنی را به مسئولان سعودی یادآور شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه ای حمله نظامی ارتش ترکیه به  شمال شرقی سوریه را محکوم و آن را تجاوز آشکار به استقلال و حاکمیت اراضی سوریه دانست.

وزارت خارجه عربستان همچنین این حمله ترکیه به شمال سوریه را دارای پیامدهای منفی برای تلاش های بین المللی در جهت مبارزه با گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

واکنش اعراب به حمله ترکیه به سوریه  - اسپوتنیک ایران
واکنش اعراب به حمله ترکیه به سوریه

براساس آخرین گزارشها، تاکنون هشت غیرنظامی در حمله ترکیه به مناطق القامشلی و الدرباسیه و راس العین در حومه استان حسکه سوریه کشته شده و 20 نفر دیگر زخمی شده اند. همچنین تاسیسات مهم زیربنایی این مناطق نظیر سدها و نیروگاههای برق و تاسیسات آب و فاضلاب نیز هدف حمله قرار گرفته اند.

در پی صدور این بیانیه، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به عربستان گفت: شما بسیاری از مردم را در یمن به قتل رساندید و برخی را گرسنه رها کردید و اکنون با چه رویی با عملیات چشمه صلح مخالفت می‌کنید.

اوغلو خاطر نشان شد: این عملیات، مسئله امنیت ملی ما است. عملیات ما در چارچوب حقوق ما براساس قوانین بین المللی است.

عربستان سعودی از پنج سال پیش تجاوز همه جانبه خود به یمن را آغاز کرد که به جان باختن هزاران غیرنظامی یمنی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала