ترامپ دلش برای هواوی سوخت

© REUTERS / Thomas Peterترامپ دلش برای هواوی سوخت
ترامپ دلش برای هواوی سوخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممکن است مقامات آمریکا به برخی از شرکت های آمریکا اجازه بدهند با هواوی، تولید کننده چینی گوشی های هوشمند همکاری کرده و به این شرکت قطعات و فناوری بفروشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، این تصمیم را دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا  با استناد به نظر برخی از کارشناسان معرفی نشده  شخصاً گرفته اما توضیح نداده که شرکت های آمریکایی کدام فناوری ها و مصولات را می توانند به هواوی تحویل دهند. فقط معلوم است که باید چنا محصولاتی به شرکت چینی فروخته شوند که به امنیت ملی آمریکا لطمه وارد نشود.

هواوی و دهها ساختار وابسته به آن در ماه مه امسال با دستاویز جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران و واگذاری آنها به سرویس های اطلاعاتی آمریکا مورد تحریم های ایالات متحده قرار گرفته و در ایست سیاه این کشور گنجانده شدند.

بر اساس تحریم های آمریکا ، همکاری با هواوی برای همه شرکت های ثبت شده در ایالات متحده یا در حال فعالیت در این کشور ممنوع است و در غیر انصورت مورد تحریم قرار می گیرند.در این رابطه هواوی در معرض خطر از دست رفتن ارتباط همه وسایل موبایل جدید ساخت خود با سیستم عامل آندروید قرار گرفت.

دیرتر واشنگتن چند بار محدودیت ها علیه هواوی را تخفیف داده و مهلت هایی را به این شرکت چینی واگذار کرد. رئیس هواوی میزان خسارات احتمالی ناشی از تحریم های آمریکا  را صد میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала