رهبر جمهوری اسلامی : با آنکه می‌توانستیم، بمب هسته‌ای نساختیم

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر رهبر جمهوری اسلامی : با آنکه می‌توانستیم، بمب هسته‌ای نساختیم
رهبر جمهوری اسلامی : با آنکه می‌توانستیم، بمب هسته‌ای نساختیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد ایران با وجود داشتن امکانات لازم از ساخت سلاح هسته ای امتناع ورزیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، رهبر ایران با اشاره به موضع جمهوری اسلامی درباره‌ی حرمت شرعی استفاده از بمب هسته‌ای تأکید کرد: ما با وجود اینکه میتوانستیم در این راه قدم برداریم، بر اساس حکم اسلام عزیز، کاربرد این سلاح را حرام قطعی شرعی اعلام کردیم؛ بنابراین هیچ دلیلی ندارد که برای تولید و نگه‌داشت سلاحی که استفاده از آن مطلقاً حرام است، هزینه کنیم.

آیت‌الله علی خامنه‌ای صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی ایران، همراه بودن علم با فرهنگ صحیحِ انسان‌دوستی را زمینه‌ساز استفاده‌ی بشر از منافع حقیقی علم و دانش خوانده  و یادآوری کرد: علمِ بسیار مهم و بسیار نافعِ هسته‌ای وقتی با فرهنگ غلط قدرت‌طلبی همراه شد، به تولید بمب هسته‌ای انجامید و به تهدید بزرگ دنیا و بشریت تبدیل شد.

سخنان رهبر ایران در حالی ایراد شده که آمریکا هدف خود را جلوگیری از دسترسی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای قرار داده است و در این راستا تحریم های زیادی علیه تهران اعمال کرده است.

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن حمله به تاسیسات نفتی عربستان که ایالات متحده جمهوری اسلامی را عامل آن می داند، متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از توافق هسته ای برجام که قبلاً برای تضمین عدم دسترسی تهران به سلاح هسته ای توسط قدرت های بزرگ جهان تهیه شده ، خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала