واکنش لاوروف به وقوع عملیات نظامی ترکیه در سوریه

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش لاوروف به وقوع عملیات نظامی ترکیه در سوریه

واکنش لاوروف به وقوع عملیات نظامی ترکیه در سوریه 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه بر حل مشکلات سوریه از طریق مذاکره تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه ، سرگی لاوروف با بیان عملیات احتمالی ترکیه در سوریه گفت: همه مشکلات شمال سوریه باید از طریق گفتگو برطرف شود. 

خروج ارتش آمریکا از شمال سوریه به دلیل آمادگی نظامی ترکیه  - اسپوتنیک ایران
خروج ارتش آمریکا از شمال سوریه به دلیل آمادگی نظامی ترکیه

وی گفت: "ما بارها و بارها موضع خود را درباره آنچه در شمال شرق سوریه رخ می دهد ابراز کردیم ، از جمله در منطقه مرز سوریه و ترکیه. دولت دمشق و نمایندگان جوامع کرد که به طور سنتی در این سرزمین زندگی می کنند باید با یکدیگر مذاکره کنند. و موضع ما براساس لزوم حل همه مشکلات این بخش از سوریه از طریق گفتگو بین دولت مرکزی دمشق و نمایندگان جوامع کرد هست که در این منطقه به سر می برند. موضع ما روشن است".

شایان ذکر است، ترکیه شب گذشته نیروهای خود را به سمت مرز سوریه اعزام نمود. پیش از این خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ترکیه از مرکز عملیات مشترک هوایی در سوریه اخراج شده و اطلاعات نظارت و شناسایی با آنکارا دیگر به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

پنتاگون اعلام کرده بود از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نخواهد کرد.آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را‌ آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند. دمشق نیز، به طور مداوم از تمامی تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала