خروج ارتش آمریکا از شمال سوریه به دلیل آمادگی نظامی ترکیه

© AFP 2023 / Delil Souleimanخروج ارتش آمریکا از شمال سوریه به دلیل آمادگی نظامی ترکیه
خروج ارتش آمریکا از شمال سوریه به دلیل آمادگی نظامی ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا به دلیل عملیات برنامه ریزی شده نظامی ترکیه ، ارتش خود را از شمال سوریه خارج کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون گفت: ایالات متحده به دلیل برنامه ریزی عملیات نظامی ترکیه در سوریه، ارتش خود را از شمال سوریه خارج کرد. 

ظریف: تهران مخالف عملیات ترکیه در شمال سوریه است - اسپوتنیک ایران
ظریف: تهران مخالف عملیات ترکیه در شمال سوریه است

وی تأکید کرد، اما حضور نظامی آمریکا در سوریه بدون تغییر باقی مانده است.

هافمن در ادامه گفت: "موقعیت به گونه ای هست كه ایجاد منطقه امنیتی در شمال سوریه بهترین راه برای حفظ ثبات است. متأسفانه ، ترکیه تصمیم گرفت به طور یک جانبه عمل کند. در نتیجه ، ما نیروهای آمریکایی را از شمال سوریه خارج می کنیم، از مسیر حمله احتمالی ترکیه به دلیل مسائل امنیتی خارج می شویم. در حال حاضر ، ما تغییراتی در حضور نیروهای خود در سوریه ایجاد نکرده ایم. "

هافمن همچنین گزارش های برخی رسانه های آمریکایی مبنی بر عدم مشاوره رئیس جمهور دونالد ترامپ با رئیس پنتاگون درباره موضوع سوریه را تکذیب نمود.

گفتنی است، پیش از این خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ترکیه از مرکز عملیات مشترک هوایی در سوریه اخراج شده و اطلاعات نظارت و شناسایی با آنکارا دیگر به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

پنتاگون ساعتی پیش نیز اعلام کرده بود از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نخواهد کرد.آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را‌ آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند. دمشق به طور مداوم از تمامی تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала