ترکیه، تانک ها و توپ های جنگی خود را به مرز سوریه انتقال داد

© Sputnik / Hikmet Durgunترکیه، تانک ها و توپ های جنگی خود را به مرز سوریه انتقال داد
ترکیه، تانک ها و توپ های جنگی خود را به مرز سوریه انتقال داد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه مراحل آماده سازی های نظامی برای عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه را ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک ، کاروان نظامی حامل وسایل نقلیه زره پوش از شهر ترکیه "شانلی‌اورفه" در مرز با سوریه وارد این کشور شدند. 

ظریف: تهران مخالف عملیات ترکیه در شمال سوریه است - اسپوتنیک ایران
ظریف: تهران مخالف عملیات ترکیه در شمال سوریه است

به گفته خبرنگار اسپوتنیک ، این تجهیزات زرهی با استفاده از 12 کامیون به این منطقه فرستاده شده و در مرز در آقچه قلعه قرار گرفته اند.

علاوه بر این ، در بین تجهیزات تحویل داده شده، هویترز و تانک هایی نیز مستقر بودند. این تجهیزات، در حال حاضر در مرز سوریه مستقر شد.

گفتنی است، پیش از این خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ترکیه از مرکز عملیات مشترک هوایی در سوریه اخراج شده و اطلاعات نظارت و شناسایی با آنکارا دیگر به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

پنتاگون ساعتی پیش نیز اعلام کرده بود از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نخواهد کرد.آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را‌ آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند.

دمشق به طور مداوم از تمامی تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала