انهدام تیم تروریستی در قم

© Sputnikقم
قم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار حسن کرمی فرمانده یگان های ویژه ناجا اطلاع داد که که تیم ویژه شبه نظامیان گروهک تروریستی داعش را که برای انجام عملیات در شهر قم آماده می شدند، نابود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس سردار کرمی بیان داشت: البته باید گفت اگر تیم تروریستی کمتر ازتعداد یک گروه باشند در حوزه کاری ماموران یگان ویژه است؛ در سال ۹۵ یک تیم تروریستی از داعش به کشور وارد و در کرمانشاه ساکن شد. با رصد اطلاعاتی توانستیم مخفیگاه آنها را شناسایی کنیم؛ در مرحله بعد ماموران نوپو یگان ویژه وارد عمل شده و چون تیم تروریستی مقاومت کرده و تسلیم نشدند همه آنها را به هلاکت رساند. 

این مقام خاطر نشان کرد: این تیم تروریستی سه نفره که به جلیقه انتحاری مجهز بودند برای انجام یک عملیات انتحاری در داخل حرم حضرت معصومه (س) در قم عازم کشور شده بودند که خوشبختانه شناسایی و معدوم شدند.

سردار کرمی گفت : از سال ۹۳ به بعد، حدودا ۴۵ تا ۴۶ مورد گروگان‌گیری در کشور داشتیم؛ البته هیچکدام سیاسی نبود؛ مواد مخدر، اختلافات مالی، قاچاق و بعضا مواردی چون عشق و عاشقی علل اصلی گروگان‌گیری‌ها بود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ماموران نوپوی یگان ویژه نیروی انتظامی با مهارت تخصصی که در تمام ماموریت‌ها دارند توانستند بدون آنکه به گروگان یا گروگان‌گیر صدمه‌ای وارد شود ماموریت خود را انجام دهند؛ مهارت در صحبت و اقناع جزو توانمندی‌های این ماموران است؛ فقط یک حادثه گروگان‌گیری در شیراز داشتیم که فرد در فضای مجازی عرض اندام کرده و تیراندازی خود را به نمایش گذاشت و سپس گروگان‌گیری کرد؛ وقتی گروگان‌گیر تسلیم نشد فقط با شلیک یک تیر ماموریت به پایان رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала